Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ångest

Som spelberoende räcker det inte bara med att spärra sig på spelpaus.se. Det är ett verktyg men du behöver hjälp med ditt spelberoende och jag rekommenderar föreningen för spelberoende. Där träffar du medmänniskor som är Spelberoende och får stöd och hjälp. Ingen som dömer dig och du kommer att inse att du är inte ensam.

Tack för att ni stöttar mig.
Jag uppskattar det innerligt.
Jag kommer göra rätt. Och göra det som krävs.
Vad gör ni när ni får ångest? Hur hanterar ni det?
Jag har legat i sängen i 2 dagar och har inte orkat ta mig upp, har sjukanmält mig från jobbet. Jag har så mycket ångest att jag har spytt och det har aldrig varit såhär illa.
Folk tänker ja men hon tycker synd om sig själv osv men det är mer att jag känner mig besegrad.

Ångest innefattar mycket och när det blir för mycket säger kroppen ifrån. Du tänker på allt samtidigt och vill kunna lösa det nu. Det första du måste inse att det går inte. Försök att prioritera vad som är viktigt och ta ett steg i taget. Det är det som driver en Spelberoende, tror att du ska vinna tillbaka och tyvärr så slutar det med 0 kronor eller på minus. Du måste inse att det är 0-tolerans som gäller. Du kommer aldrig att kunna spela "lite". När du inser detta då är du redo för att bli Spelfri. Jag skriver på min blogg, om mitt liv, noveller och är ute på olika forum. Försök att sätta upp mål för varje dag och var nöjd med det. Allt måste få ta tid och att gå från Spelberoende till Spelfri är en process och innehåller både ilska, tårar, besvikelse, sorg, ångest, skamkänslor. Försök att inte stänga in dina tankar. Skriv ner vad du tänker och känner. Att skriva betyder mycket för mig och har hjälpt mig på vägen. Även om det är tufft så kommer du igenom det här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp