Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ångest värre än alla skulder/sanering/kfm

Det stämmer. Men barn får EXTREMT sällan hjärtstopp.

Svenska Hjärt–lungräddningsregistret anger att ungefär 100 barn i åldern 0–17 år årligen drabbas av hjärtstopp i Sverige. Om du tar bort 16-17 åringar där en hjärtstatare kan göra nytta så är du nere på kanske 60-70 personer PER ÅR det är så extremt låg siffra i sammanhanget. Men merparten verkar ju hamna på just ert sjukhus.

Jag väljer att tro på Svenska Hjärt–lungräddningsregistret, WHO och HLR-rådet som rimligtvis bör ha lite bättre underlag än ett fikarum på ett sjukhus.

Det finns källor som backar upp allting jag säger du baserar det du skriver på din egen erfarenhet och känslor.

Eller tror du t.e.x. att https://www.smslivraddare.se/forskning/ bara sitter och hittar på forskning och ljuger?
Jag arbetar med detta och tänker konkret eftersom att du är så faktabaserad att du också är medveten om att ett barn inom HLR är 0-18 år och att du därmed inte kan välja att räkna bort en andel. Sedan vill jag poängtera att budskapet är att bara för att du har en hjärtstartare så betyder det inte att ett hjärtstopp kan hävas. Att alla som har kunskap om retledningssystemet vet att en hjärtstartare likaväl kan välja att inte göra något alls. Det har inte med ålder eller sjukdom att göra, det har med vilken typ av hjärtstopp man fått...

Jag har suttit i hundratals utbildningar med HLR-rådet, jag har mött främsta kardiologerna i landet och jag vet inte hur många medicinska studier jag har läst i ämnet.

Du skrev "så nej en hjärtstartare skulle inte öka överlevnaden till 50%"

När jag motbevisade dig med källor, ifrån medicinska tidskrifter och svenska HLR-rådet då börjar du prata om sjukhus, barn under 18 och vätskebrist.
Du hade fel. Hade man - utanför sjukhus kopplat på hjärtstartare OMGÅENDE så hade man kunnat rädda upp till 50% utav dom personerna som dör idag. Kan vara 46% kan vara 52% men cirka hälften. Idag räddar man var tionde.

Sen att folk på sjukhus oftare dör trots hjärtstartare beror naturligtvis på att merparten utav dom är sjuk, i merparten ingår inte dom HUNDRA barnen i hela landet som på ETT ÅR får plötsligt hjärtstopp.

Det är liksom inte jag som säger detta utan det är vetenskapen och forskningen, svenska HLR-rådet och Svenska Hjärt–lungräddningsregistret.

Men du undviker min fråga, tror du dom ljuger? I så fall varför skulle dom göra det?

Jag har suttit i hundratals utbildningar med HLR-rådet, jag har mött främsta kardiologerna i landet och jag vet inte hur många medicinska studier jag har läst i ämnet.

Du skrev "så nej en hjärtstartare skulle inte öka överlevnaden till 50%"

När jag motbevisade dig med källor, ifrån medicinska tidskrifter och svenska HLR-rådet då börjar du prata om sjukhus, barn under 18 och vätskebrist.
Du hade fel. Hade man - utanför sjukhus kopplat på hjärtstartare OMGÅENDE så hade man kunnat rädda upp till 50% utav dom personerna som dör idag. Kan vara 46% kan vara 52% men cirka hälften. Idag räddar man var tionde.

Sen att folk på sjukhus oftare dör trots hjärtstartare beror naturligtvis på att merparten utav dom är sjuk, i merparten ingår inte dom HUNDRA barnen i hela landet som på ETT ÅR får plötsligt hjärtstopp.

Det är liksom inte jag som säger detta utan det är vetenskapen och forskningen, svenska HLR-rådet och Svenska Hjärt–lungräddningsregistret.

Men du undviker min fråga, tror du dom ljuger? I så fall varför skulle dom göra det?
Säger inte att någon ljuger men som du säkerligen vet så har oftast forskning och vetenskap en hypotes.... en hypotes som kan ifrågasättas och jag svarar utifrån en klinisk erfarenhet och för att människor ska få en förståelse för att hjärtstartare kan absolut som du beskriver rädda fler liv men man ska vara beredd på att den inte alltid gör det... Det finns hjärtstopp där hjärtstartare kan göra något och det finns hjärtstopp där den inte kan göra något... att den inte kan göra något har inte med ålder eller sjukdom att göra, enbart elektriska signaler... det innebär att Britta med kol som får hjärtstopp kan ha elektriska impulser kvar och överleva med hjärtstartare medans Johan 20 år helt frisk utan elektrisk impuls kommer avlida även fast hjärtstartare kopplas på direkt...

Naturligtvis, alla brandvarnare kommer inte alltid att varna för bränder heller men jag rekommenderar ändå alla att ha en brandvarnare hemma.

Naturligtvis, alla brandvarnare kommer inte alltid att varna för bränder heller men jag rekommenderar ändå alla att ha en brandvarnare hemma.
Ja och hjärtstartare är rimligt och fantastiskt bra så länge man inte använder den på någon där den absolut inte ska användas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp