Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ångest värre än alla skulder/sanering/kfm

Fick uppleva den värsta natten någonsin. Grannen kommer inrusande på altanen och vråla om att hans fru ramlat på baksidan. Ringer SOS och springer över och startar HLR. Då började bubbla ut blod ur munnen på henne. Ser att hon dragit i rabatt stenkanten med huvudet. Tog nästan 20min innan ambulans kom o tog över. Men då var allt slut för henne.

Så ligger fortfarande i sängen och grubblar över vad ja mer kunnat gjort.

Men så fruktansvärt det låter!!

Hur gammal var hon? Var det ett hjärtstopp?

60
Antagligen hjärtinfarkt.

Sagt det säkert 10 gånger på forumet och säger det igen.

Alla ni som kan - se till att ni har en hjärtstartare i er bostadsrättsförening eller i samfällighet eller där ni nu bor.

Man har ca 180 sekunder på sig från ett hjärtstopp till att rädda ett liv liksom....jag har en hjärtstartare här hemma om någon av grannarna knackar på och en hjärtstartare kostar ca 10 000 ex moms,

Jag jobbade många år med det och vi har 6 000 svenskar som dör utav plötsligt hjärtstopp och den absoluta majoriteten utav dessa hade vi räddat om man kopplade på ström inom 180 sekunder :(

Fy vilken fruktansvärd upplevelse :'(

Sagt det säkert 10 gånger på forumet och säger det igen.

Alla ni som kan - se till att ni har en hjärtstartare i er bostadsrättsförening eller i samfällighet eller där ni nu bor.

Man har ca 180 sekunder på sig från ett hjärtstopp till att rädda ett liv liksom....jag har en hjärtstartare här hemma om någon av grannarna knackar på och en hjärtstartare kostar ca 10 000 ex moms,

Jag jobbade många år med det och vi har 6 000 svenskar som dör utav plötsligt hjärtstopp och den absoluta majoriteten utav dessa hade vi räddat om man kopplade på ström inom 180 sekunder :(
En hjärtstartare fungerar tyvärr inte på många hjärtstopp.

Har en väninnas make som dog i plötsligt hjärtstopp för några ve sen. Hjärtstartaren hjälpte inte i det fallet.
Nej, det är för att många hjärtstopp innebär att det inte finns nåra elektriska impulser kvar i hjärtat, då kan inte hjärtstartaren göra något tyvärr. Det är bara i de fall där elektriska impulser finns kvar som hjärtstartaren kan jobba.

Nej, det är för att många hjärtstopp innebär att det inte finns nåra elektriska impulser kvar i hjärtat, då kan inte hjärtstartaren göra något tyvärr. Det är bara i de fall där elektriska impulser finns kvar som hjärtstartaren kan jobba.
Jo jag känner till det.

En hjärtstartare fungerar tyvärr inte på många hjärtstopp.

Vad menar du med många?

I länder där man har hjärtstartare tillgängliga i samhället så räddar man i vissa ställen mer än dubbelt så många med hjärtstopp än vad vi gör i Sverige. Exempelvis i Danmark.

Sen hade du ju inte fått 100% räddning ändå men jag vågar påstå att åtminstone 50% istället för nuvarande 10% hade räddats om man hade kopplat på ström i ett tidigt skede.

Internationella studier påtalar vikten av tidiga insatser vid hjärtstopp utanför sjukhus för att rädda fler liv. Tidig hjärt-lungräddning (HLR) inom 3–5 minuter anses mer än fördubbla chansen för överlevnad vid ett hjärtstopp utanför sjukhus. Med hjärtstartare på plats inom 3–5 minuter har så hög överlevnad som 50–70 % påvisats.

Med tanke på att 6000 personer i Sverige dör av plötsligt hjärtstopp så är 3.000 räddade liv - per år en ganska hög siffra...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp