- Meddelanden
- 2 027
- Mottagna reaktioner
- 1 140
- Poäng
- 897
Jag fattar men ringer man inte och tjatar händer tyvärr ingenting. Jag har varit med om flera ggr att man ”startar” om avbetalningen. Det må kanske inte tillhöra vanligheten men det har hänt. Dessutom kan du ju om du är skicklig få ner beloppen bara genom att skicka dom till inkasso. Detta kräver att man är försiktig och betalar.Jag förstår hur du tänker. Självklart räknar jag inte med att man kan släppa allt och så får man automatiskt ett godkänt saneringsbeslut. Det är jag med på.
Jag tänker sätta mig och göra en excel fil med alla skulder. Ska göra som du säger. Ringa runt och säga sanningen.
Problemet är att jag redan ligger efter hos vissa. Känns spontant som om det blir svårt att få en förståelse till minskat månadsbelopp.
Jag har inte spelat på flera månader (Spelpaus sedan ett tag )
OM alternativet blir att släppa allt. Det enda positiva är väl att jag då har en långivare (KFM) ?
löneutmätning ? Blir det så om jag inte kan betala hela min skuld till dom? Eller kan det vara så att jag har alla mina lån ( om jag släpper allt ) till KFM så kan jag kanske kommer ner i månadskostnad och kunna betala för mig? Även om skulden ökar totalt och jag inte får en sanering godkänd framöver?
Även om du för betalningsförelägganden från KFM kan du förhala dessa flera månader med lite vilja. Utan att få anmärkning. Det sistnämnda är väl inte att rekommendera dock då det faktiskt fick mig på fall för ett tag sen.
Visst kan det vara skönt att ha allt liggandes hos KFM. Och det kanske är ett alternativ för vissa. För mig kändes det dock oerhört förödmjukande och bara vetskapen av att nån ”tog” din lön kändes rent ut piss. Men alla lånen ”samlas” ju som du säger. Jag betalade i 5 år. Typ 12000 i månaden och skulden ökande ändå.