Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Åka på utlandssemester med pågående skuldsanering?

Finns det några risker?

Läst att KFM kan sno bilen om den lånats ut till någon med skuldsanering så detta är väl lite samma sak. Min sambo betalar hela resan för jag har såklart inte råd men KFMs beslut om skuldsanering innefattar ju sambons inkomster så hon borde ju inte heller ha råd att punga ut 40 tusen kr för en resa till Kanarieöarna.
Bör man vara försiktig med att lägga ut på sociala medier el är det fritt fram?

Om någon får nys om resan och blir kränkt, vad kan ske då? Kan skuldsaneringen avbrytas och övergå i utmätning igen?

Sno bilen kan man ju inte under skuldsanering?? Och sjukt skulle de va om man inte får resa , hoppas inte det är så illa. Man ska väl få leva

Såklart du får resa, du får göra vad du vill med dina pengar ( pengar från tex betalningsfria månader, bjudresa). KFM uppmuntrar att spara under saneringen och vad du gör för dom pengarna är din ensak.

Att något utmäts under pågående skuldsanering är felaktigt. Jag har sett flera påståenden på detta forum upprepade gånger senaste åren.
Varför skulle du inte få resa?

Att något utmäts under pågående skuldsanering är felaktigt. Jag har sett flera påståenden på detta forum upprepade gånger senaste åren.
Varför skulle du inte få resa?
För att dom undrar vart man fått så mkt pengar ifrån är jag orolig, får man extra inkomst el en summa pengar in skall väl KFM ha mer då uträkningen bevisligen inte är korrekt om mqn har råd atr åka på lyxsemrster. Och när dom är så nitiska och tar någons bil bara för den lånats ut till nån med skulder som jag läst i andra trådar här. Men tack för svar alla! Skönt!

Det är trådar som denna som skapar massa rykten som sen blir sanning :facejoy:

Kfm gör absolut ingenting under din skuldsanering sålänge ingen begärt omprövning
Viktigt att notera att en omprövning inte betyder att något utmäts under en skuldsanering.
Inte heller är en resa man åkt på grund för omprövning.

Det är trådar som denna som skapar massa rykten som sen blir sanning :facejoy:
Hade jag lånat ut pengar till någon som sen inte kan betela tillbaka men samtidigt åker på lyxsemester skulle jag nog reagera och vilja ha en förklaring. Kör personen runt i en bil vill jag nog ha en förklaring oxå och tydligen då är det ok att bilen tvångsförsäljs trots den inte ägs av den skuldsatte. Så jag tycker min fråga är ganska befogad. Visst kanske man kan spara 20 tusen under skuldsanering men att sitta i en bil som man kansle köpt för samma pengar vetkar risky.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp