Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Åh så vivus håller på. Fler i samma sits??

Jag bönade o bad o få en avbetalnings plan men nej. Istället sa dom ja kunde betala in en förläggning avgift på 3200kr o jag sa då att ja får pengar den 24e o de gick bra o betala då. Sen får ja ett mail att ja måste betala in de innan den 24e dvs de måste finnas på deras konto den 24e så dom mena på ja måste betala in de den 22 typ...fanns ingen möjlighet då ja inte fick pengar förens den 24e. Då sa dom upp krediten o ville ha hela summan på 16 tusen direkt annars kronofogden fick ja te svar. Nu i 2 dagar har dom ringt mailat o messar som tokar där dom vill ja ska kontakta dom för dom vill så gärna hitta en lösning skriver dom. Är de äns värt l kontakta dom???:/

Dom skriver att dom vill hitta en lösning. Men det är ett meddelande som skickas automatiskt när dom försökt nå dig. Den enda lösning dom kan tänka sig är att du betalar hela skulden omedelbart.

Nej alltså jag tycker det är konstigt att dom vill finna en lösning och sedan löser man detta med att skicka skulden till "KF".Måste säga att detta är som ett spel på lotteri när det gäller "Vivus" tydligen.Som jag skrivit innan så fick jag en avbetalningsplan innan det gått 12 månader.Vet inte om dom blivit strängare med detta på senare tid eller år.För 3 år sedan var dom mycket vänliga och fixade till en sådan i alla fall."Tussan" bara ge dig inte i detta fallet,för nu kan du ju strida med gott samvete mot dessa tomtar.Skadan om hot att skicka hela beloppet till "KF" är ju redan ett faktum,så du har ju allt att vinna på att ligga på i denna frågan.Sedan tycker jag det vekar skumt att man vill ha in pengarna innan det datumet du kunde betala.

Senast ändrad:
Tänker låta dom skicke allt till kronofogden:( sen bestrida o försöka få en avbetalnings plan :( fick de förut för längesen efter ja bestridit men kamake inte har samma tur nu???:/ har dom blivit strängare?

Ja det verkar ju inte bättre än att dom blivit hårdare med att bevilja avbetalningsplaner.

Vivus och Onea är bland de värsta bovarna att ha att göra med. Otroligt att det ens får lov att finnas.

Tussan, ja tyvärr har de blivit mer strängare förnutiden. Inte detsamma som förut liksom några år sedan.

Och avtalet hos företaget förändras utan kunder får ta reda på det själv. De kan ändra på avtalet utan informera dig som de har rätt till. Liksom de gör som helst vad de vill. Har sett Vivus och Onea har förändrat på avtalet ganska nyligen. Men det gäller inte bara Vivus, det gäller hos de flesta blanco/kredit företaget.

Men hoppas det löser sig med dig.

Jag var i samma sits , jag bönade och bad 3 gånger ... skrev jag hade 1 miljon totalt i krediter.. tills slut skrev dom tillbaka och vad mig ringa in och göra upp en avbetalningsplan ! Och fick en med 3000 kr i månaden helt räntefritt ! Och det gick kanon ! Så bara ligg på ! Detta var i januari i år det hände :)

De hotade även mig med kfm när jag var 2-3 månader sen, när jag pratade med Vivus sa dem att de kommer skicka till Kfm och jag frågade om de inte kommer att ksicka till ngt Inkasso först. Nej sa de helt bestämt, det går direkt till kfm.
"Då får det göra det. jag kan inte betala" sa jag. Två veckor sedan fick jag brev fr Gothia att min skuld hos Vivus hamnat hos dem. Fick kanon avbetalningsplan!!

så jag tror att du kan vara lugn. Sluta svara på deras mejl och samtal, efter ett tag när de ser att de inte kan pumpa dig på förlängningsavgiften kommer de skicka till Inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp