Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ärlighet på en samlingslån ansökan?

Hejsan har nu tankar att söka samlings lån när 2 ff försvinner den 26/6 och har lite frågor som jag inte hittat nått bra svar på.

Bör man skriva med att man har ett barn och om man ska göra det så har jag bara han på halvtid spelar det någon roll?

Sen hur ärlig ska man va med sina lånekostnader man har idag? Bör man bara skriva med lönekostnaderna för dom lån som syns på uc eller ska man inte ens skriva med alla dom?

Om jag skulle välja att söka på 500k ger dom bankerna som bara ger lån upp till 350k erbjudande ändå eller blir det automatiskt avslag för att jag söker för ett högre belopp?

Sen hur ärlig ska man va med sina lånekostnader man har idag? Bör man bara skriva med lönekostnaderna för dom lån som syns på uc eller ska man inte ens skriva med alla dom?
Jag brukar vara ärlig, är bäst i längden, även i livet.
Om jag skulle välja att söka på 500k ger dom bankerna som bara ger lån upp till 350k erbjudande ändå eller blir det automatiskt avslag för att jag söker för ett högre belopp?
En del ger dig inget erbjudande, en del lämnar 350. Det är lite blandat.

Bör man skriva med att man har ett barn och om man ska göra det så har jag bara han på halvtid spelar det någon roll?
Jag har inga barn (såvitt jag vet) så jag har inget svar. Det är väl inget som syns någonstans i UC? Men det är nog lika bra vara ärlig, även om det är 50% omvårdnad så skiljer det väl sig inte på kostnaderna för ungen?

Hejsan har nu tankar att söka samlings lån när 2 ff försvinner den 26/6 och har lite frågor som jag inte hittat nått bra svar på.

Jag sökte i tisdags via Lendo, där behöver man inte skriva lånekostnader, skrev hyra 3k eftersom det delas på partner, skrev 0 barn trots jag har 2, de ser inte det genom UC iallafall, skiter i ärlighet och vill ha bästa ränta, har blivit över körd under senaste åren med höga räntor! Jag sökte 220k fick bara ett erbjudande från Remember med 8.9 % tog den.

Jag brukar vara ärlig, är bäst i längden, även i livet.

En del ger dig inget erbjudande, en del lämnar 350. Det är lite blandat.

Jag har inga barn (såvitt jag vet) så jag har inget svar. Det är väl inget som syns någonstans i UC? Men det är nog lika bra vara ärlig, även om det är 50% omvårdnad så skiljer det väl sig inte på kostnaderna för ungen?
Jo jag förstår dig med ärligheten, och tack är svaret.
Angående barnet så va mamman arbetslös med några tusen i månaden innan vi skildes åt, så va ingen skillnad på inkomst knappt fast vi va 2 i hushållet med ett barn.

Jag sökte i tisdags via Lendo, där behöver man inte skriva lånekostnader, skrev hyra 3k eftersom det delas på partner, skrev 0 barn trots jag har 2, de ser inte det genom UC iallafall, skiter i ärlighet och vill ha bästa ränta, har blivit över körd under senaste åren med höga räntor! Jag sökte 220k fick bara ett erbjudande från Remember med 8.9 % tog den.
Okey tack så jätte mycket då vet jag. Tänkte också söka på Lendo så då va ju ett av problemen lösta.
Får jag fråga vad du hade för förutsättningar när du sökte lånet?

Okey tack så jätte mycket då vet jag. Tänkte också söka på Lendo så då va ju ett av problemen lösta.
Får jag fråga vad du hade för förutsättningar när du sökte lånet?
2.5% UC risk
2ff
Inkomst 340k
Totalt blanco på UC: 670k

2.5% UC risk
2ff
Inkomst 340k
Totalt blanco på UC: 670k
Oj jävlar det va ju rätt bra förutsättningar och bara få 1 erbjudande på det så ser mina chanser att få lån inte så stora ut.
Men det kan ha mycket att göra med att du är belånad 200% av inkomsten :/

Jag skriver aldrig att jag har barn. Har aldrig varit några problem.

Oj jävlar det va ju rätt bra förutsättningar och bara få 1 erbjudande på det så ser mina chanser att få lån inte så stora ut.
Men det kan ha mycket att göra med att du är belånad 200% av inkomsten :/
Ja det var därför jag blev förvånad! Mer än ett erbjudande borde jag ha även om med hög ränta, men men ska släcka två krediter och avsluta de och vänta på bättre betyg sedan testar jag igen i februari 2023.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp