Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är vi för tuffa ibland?

Läser många av inläggen och har lagt märke till att de som ställer en fråga i nästa mening skriver, döm mig inte. Hoppas inte vi skrämmer bort de som behöver hjälp även om vi bara vill hjälpa dem..kan tolkas på så många vis har jag förstått.

Bra fråga. Sen samtidigt så tror jag inte heller på den här "Tyck-Synd-Om-Mig" strategin.
Ja, ingen av oss är medvetet i den här situationen,
Men samtidigt är det viktigt att komma ihåg att många av oss här har försatt sin sambo/fru/barn/föräldrar i oerhört svåra prekära situationer. Vi har ljugit och bedragit. I vissa fall är ens partner skuldsatt och i vissa fall vet partnern inte ens om detta...
Även om det som sagt inte är något vi medvetet har gjort utan av påverkan av exempelvis speldjävulen så är det väldigt viktigt med självrannsakan också där vi får stå för handlingarna och konsekvenserna det medför.
Det är min åsikt iallafall.

Det hade varit en sak om folk här satt i bättre situationer och klankade ner på de som söker hjälp men så är det inte.

Gå in på flashbacks forum för privatekonomi så är det hårdare bud fast från folk som sitter på allt från några tusenlappar till mångmiljonärer. De som söker hjälp där får oftast bara höra vilka idioter de är och att de lika gärna kan avsluta livet. Här inleder folk oftast med att berätta om sina skulder, sitt eventuella missbruk och sin erfarenhet, för att därefter tala om vad som bör göras. I många fall är situationen dessutom akut och då finns inte samma utrymme för halvmesyrer. Därför skriver folk "SÖK HJÄLP", de vet att det där lilla lånet till hyran kommer spelas bort förr eller senare annars.

Folk i dagens samhälle är för indoktrinerade och förstörda att det är sorgligt.
Kolla bara på alla som gråter ut i aftonbladet dagligen för att indirekt skapa känslor i hopp om att någon batikhäxa ska starta en facebook insamling.
Bara denna vecka har jag sett 3 larviga historier som saknar allt vett och sans och massa påhittat skit och ljug för att folk ska samla in pengar.

Senast en halvt påhittad historia från Arlanda där massor av saker makes no sense. Som att man skulle checka in medicin och dessutom ALL medicin om den är så viktig? Som att det var billigare att låna ihop 14.000 och köpa nya biljetter istället för att hämta ut ny medicin och förklara situationen på sjukhuset. Där mamman har THUG LIFE tatuerat på MAGEN, Hahahahaha, det är white trash deluxe på en helt annan nivå och VEM FAN ÅKER TILL THAILAND i 2 veckor med all inclusive om man knappt har en månadslön sparad. Jävla WT svenskar. Folk är så jävla dumma i huvudet att man skäms över att vara svensk. Kastrering borde införas i detta land på trash människor.

80% av folk i detta land behöver ett jävla wake up call och en slap i ansiktet för helvete.Mjäkiga svenskar. Dåtidens vikingar skäms.

Ja, alla kan sitta i skiten och jag har gjort det själv men nog fan tog jag mig ur skiten på egen hand utan att behöva ta hjälp och gråta ut i media och skylla ifrån mig på andra för att starta någon jävla insamling.

Senast ändrad:
Nej, vi är inte här för att förlöjliga, förminska våra handlingar och klappa varrandra på axlarna och tycka synd om varrandra. Att få hjälp betyder inte alltid att man endast ska få höra det man vill höra.

Jävla WT svenskar. Folk är så jävla dumma i huvudet att man skäms över att vara svensk. Kastrering borde införas i detta land på trash människor.
80% av folk i detta land behöver ett jävla wake up call och en slap i ansiktet för helvete.Mjäkiga svenskar. Dåtidens vikingar skäms.

Jag hade inte uttryckt mig på sättet du gör, men faktum är ju att du har helt rätt och det här "curlandet" och "Kaffedrickandetpåsödermalm" kommer bli den här nationens fall. Jag hade som sagt inte varit så rough som du är men i sak har du helt rätt.

Kolla bara på alla som gråter ut i aftonbladet dagligen för att indirekt skapa känslor i hopp om att någon batikhäxa ska starta en facebook insamling.
Bara denna vecka har jag sett 3 larviga historier som saknar allt vett och sans och massa påhittat skit och ljug för att folk ska samla in pengar.

Senast en halvt påhittad historia från Arlanda där massor av saker makes no sense. Som att man skulle checka in medicin och dessutom ALL medicin om den är så viktig? Som att det var billigare att låna ihop 14.000 och köpa nya biljetter istället för att hämta ut ny medicin och förklara situationen på sjukhuset. Där mamman har THUG LIFE tatuerat på MAGEN, Hahahahaha, det är white trash deluxe på en helt annan nivå och VEM FAN ÅKER TILL THAILAND i 2 veckor med all inclusive om man knappt har en månadslön sparad. Jävla WT svenskar. Folk är så jävla dumma i huvudet att man skäms över att vara svensk. Kastrering borde införas i detta land på trash människor.

Ja, alla kan sitta i skiten och jag har gjort det själv men nog fan tog jag mig ur skiten på egen hand utan att behöva ta hjälp och gråta ut i media och skylla ifrån mig på andra för att starta någon jävla insamling.
Du är Spot on i din anlys. Läste samma trams och skrattade gott.

Brutal text. Men jag håller med det mesta. Jag tycker synd om barnen som växer upp på det här sättet. Förstår att dom flesta vill föra generna vidare, däremot har jag otroligt svårt att ta in alla dessa WT människor som föder barn på löpande band, trots att man saknar möjligheten att ge en god barndom.

Jag efterlyste en gång vilket kreditbolag som skickar ut skuldebrev och inte använder bankid....och jag glömmer aldrig påhoppen! Genast var jag en bedragare som skulle utnyttja någon annan. Drevet fick mig att må illa! Tänk er att som ensamstående med katt få misstro kastat i ansiktet. Jag fick förstås inget svar på det jag frågade utan det var varningens finger hit och dit. Ni kan inte dra alla över samma kam och ni ska inte dömma utan att veta. Jag har fortfarande inte bankid och fortfarande är alla mina anhöriga döda. Fortfarande och sen 15 år tillbaka sambo med katt. Alltid ärlig, alltid vänlig. Mitt liv har inte varit enkelt, jag sökte svaret på en fråga i en grupp där jag trodde att man inte behövde sitta på de anklagades bänk, men så fel jag hade. Många kommer att svara "ja men du borde förstå att vi måste behandla dig utifrån alla här som bedragit andra, vi måste dra alla över en kam, vi är till för att dömma, leka paragrafryttare och tillrättavisa andra pga att vi utsett oss själva att veta bäst". Ska gruppen agera poliser? Ska gruppen vara behjälplig vid frågor? Ska gruppens motto vara att dra alla över samma kam? Ska vi vara otrevliga? Ska vi slå på den som redan ligger?

Började skriva denna tråd..och vet inte riktigt vad som hände? Tror inte att vi som skriver här vill någon medmänniska illa...Svaren kanske inte alltid passar beroende på hur man mår. Vi är inga utbildade experter utan vanliga människor som kanske har erfarenheter och tips att dela med sig av. Tycker ibland det slängs med onödiga inlägg om minsann hur dåliga svar man kan få här..dock ger vi mycket bra svar också... Delar med mig av min possitiva inställning till livet och önskar er alla en fortsatt fin, lugn och mysig nyårsdag❤️...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp