Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är skatten fortfarande körd?

Fick bifogat meddelande ifrån kronofogden idag (information om inkomster och utgifter), min första skuld där!
Tänkte att dem skulle ta av skatten som kommer men betyder detta att jag kanske får behålla den då dem går denna vägen istället för tillfället? :)
1000003898.jpg

Du har redan ett skuldsaldo hos KFM. Då kommer de ta det du får tillbaka på skatten. Om du skickat in deklarationen i tid utan ändringar.

Får du skatten utbetald i juni kanske löneutmätningen har kommit igång, och på så sätt betalat av din skuld.

Okej ny fråga bor ca 15 min gång avstånd till jobbet men barnen går på förskola 2 mil bort (ansökt om ny plats men kommunen säger tidigast augusti) när jag då fyller i resekostnader till jobb kan jag fylla i resan till förskolan?

Okej ny fråga bor ca 15 min gång avstånd till jobbet men barnen går på förskola 2 mil bort (ansökt om ny plats men kommunen säger tidigast augusti) när jag då fyller i resekostnader till jobb kan jag fylla i resan till förskolan?
Nej. Dom tar bara hänsyn till avståndet till jobbet. Hade också långt till mina barns förskola, men det fick jag inte behålla något extra för.

En nyfiken fråga från en som väntar på samma dokument. När var sista dag att betala skulden?

Har Du ett skuldsaldo hos KFM så kommer skatteåterbäringen att utmätas, och det har ingenting med din utmätning av lön att göra.

Dock så kommer beslutet om löneutmätning att hävas om din skatteåterbäring räcker för att nolla skulden, eller vise versa beroende på vilket som inträffar först, lön eller skatteåterbäring.

Mitt var 18/3 men fortfarande inte hört något. Märkligt!

Fick bifogat meddelande ifrån kronofogden idag (information om inkomster och utgifter), min första skuld där!
Tänkte att dem skulle ta av skatten som kommer men betyder detta att jag kanske får behålla den då dem går denna vägen istället för tillfället? :)
Visa bilaga 3909

Enda chansen att du får behålla skatteåterbäringen är att du betalar in skulden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp