Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är så orolig och trött

Absolut. Kontakta kommunen. De brukar ha stöd, men även din hälsocentral kan hjälpa till. Kontakta dom idag! Och prata med din man så fort du kan, ju snabbare desto bättre.
Ja han kommer ju att lämna mig. Så vill liksom inte berätta. Jag vet att jag måste. Och jag måste ha hjälp!

Ja han kommer ju att lämna mig. Så vill liksom inte berätta. Jag vet att jag måste. Och jag måste ha hjälp!
Fast det vet du ju inte att han kommer att göra. Finns ju stöd att få även för er som familj.

Kan du stolpa upp dina skulder här, så vi kan kika?

Det låter oerhört tufft och jobbigt allting.
Du behöver givetvis ta tag i sakerna men förstås inte göra allting samtidigt då jag gissar på att du inte har den psykiska orken för det.

Jag skulle säga att det viktigaste (trots att det är oerhört jobbigt) är att sätta dig ner med din man och ta upp allting hur du känner och hur allting ser ut. Du behöver vara ärlig. Din man förtjänar att höra sanningen och att han inte vet någonting gör väl att du mår ännu sämre kan jag gissa? Bara direkt efter att du sagt det tror jag att du kommer känna en viss lättnad (beroende på din mans reaktion) men förbered dig först på att han kommer bli arg/förtvivlad/uppgiven. Men det kan ta tid för honom att bearbeta och ta in detta. Är han en äkta partner så ställer han upp för dig och stöttar dig så gott han kan vid din sida. Det är dock ingenting du kan kräva och ingenting du eller vi kan veta. Skulle det nu vara så att han lämnar dig hoppas jag trots allt att han hjälper dig med det han kan och det som du behöver ha hjälp med innan han begär skilsmässa. Men att tänka så långt nu hjälper inte.

Sen behöver du ta tag i ditt mående då jag anser att mående går före ekonomi/skulder även om dessa två givetvis ganska ofta hänger ihop. Det vill säga försöka gå till någon och prata ut om dina problem.

Sen behöver du när du orkar, se över din ekonomiska situation. Räkna på inkomst(er), skulder och få till så bra avbetalningsplaner som möjligt. Spärra dig från sidor där du kan handla på faktura med mera.

Du kanske till och med kan sälja någonting eftersom du verkar ha shoppat för ganska så mycket? På så vis kan du få in lite kosing.

Jag förstår att det är tufft. Allt det jag listade ovan kommer du givetvis inte göra på en dag utan det behöver ske över en längre period. Att göra allting samtidigt kommer bara göra att du mår sämre tyvärr.
Jag hoppas verkligen och tror att det kommer att lösa sig för dig.

Finns många bra tips från personer härinne.
Skriv dina förutsättningar med skulderna etc, så kommer det säkert några sådana.

Jag vill börja med att säga en sak,
Att ta ditt liv är inte lösningen. Du är en unik människa bland oss alla, du har en familj som älskar dig. Det är något som aldrig kommer att ändras.
Jag förstår självklart din känsla och ångest, tro mig jag har varit där.
Spenderade många år inom ett yrke som lät mig uppleva det värsta man kan göra emot människor runt omkring i världen och dessa demoner och spöken/minnen bär man med sig i livet.

Men du är så mycket starkare än att ge upp, det är så långt bort att ge upp.
När tankarna är tuffa, sätt upp ett litet mål med dagen. ex, att krama barnen på kvällen och det kommer att göra att du håller dig till ditt mål.

Sen som flera här inne säger så går hälsan först, för att du ska börja må bra så behöver du lägga korten på bordet med din man. Oavsett om han hjälpte dig för 6 år sedan eller inte, det äter upp dig inifrån och kommer bara att växa.
Du är så pass unik och stark att du klarar av det, du kan inte påverka vad som kommer att ske i framtiden men du kan påverka hur din framtid kommer att se ut.

Efter det så börja att prata med någon, det finns otroligt många i vårt samhälle som är duktiga på det och du kan säkert få hjälp genom jobbets försäkringar etc med samtalsstöd. Det är alltid en start!

När du börjar få fötterna tillbaka på jorden, då börjar du fokusera på lånen, skulderna etc.
Men först så behöver du fokusera på dig själv.

Du är unik och värd mer än vad alla lån/skulder kan bli.

Ta hand om dig!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp