Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är så orolig och trött

Nu har jag nått vägens ände. Nu går det inte längre. Har funderat på att ta mig liv men det är ju hemskt mot barnen. Vaknar av sådan sjuk ångest på nätterna, mår fruktansvärt dåligt! Hur kunde jag göra såhär? Är gravt shoppingberoende. Har massor massor av skulder men ändå inget av värde. Vi bor i hus. Annars hade jag bara gett upp och sökt skuldsanering men det går inte. Men går så mycket back. Nu finns inga mer lån att få. Ville mest skriva av mig. Vart börjar jag? Måste ta tag i detta.

Specificera alla skulder här samt inkomster o utgifter så kan vi hjälpa mer.
Jämkar du? Jobba extra? Betalfria månader? Sen snöbollar..

Det är så mycket att snöboll ( läst på här) är uteslutet . Jobbar. Heltid. Lön cirka 33.500 kr. Jämkar men det är snart en minne blott ju.

Hur mycket skulder är det totalt då? Hur många olika lånegivare? Vet partnern om? Belåna på huset om värdet finns?
ANnars löneutmät/skuldsanering o sälja huset.

Vad är det för övervärde i huset? Att man har bolån sätter inte automatiskt stopp för skuldsanering.
Om man bortser huset - hur mycket lån/krediter har du?

Ja övervärde på kanske 200.000 kr. Nej sälja är inte aktuellt. Min situation går inte att lösa. Mannen vet inget. Har redan för 6 år sedan hjälpt mig .., nu är jag där igen. Förstört mitt fina liv pga denna ständiga kick att shoppa. Herregud.

Du behöver sätta dig ner med din man och berätta. Att ta livet av sig är inte vägen ut, jag hade också de tankarna när det var som värst, men valde att inte göra det för barnens skull.

Säg sanningen. Därefter sök hjälp, lämna över din ekonomi till mannen och inse att både du och ni behöver hjälp! <3

Du behöver sätta dig ner med din man och berätta. Att ta livet av sig är inte vägen ut, jag hade också de tankarna när det var som värst, men valde att inte göra det för barnens skull.

Säg sanningen. Därefter sök hjälp, lämna över din ekonomi till mannen och inse att både du och ni behöver hjälp! <3
Tack för ditt svar ja frågan är om detta går att rädda faktiskt. Kan man få hjälp via vården med samtal?

Absolut. Kontakta kommunen. De brukar ha stöd, men även din hälsocentral kan hjälpa till. Kontakta dom idag! Och prata med din man så fort du kan, ju snabbare desto bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp