Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Är Plexia, aktiva?

Man måste ju visst ha tillstånd av Fi för att bedriva denna verksamhet.

"Sms-låneföretagen har fått kritik för att låna ut pengar för lättvindigt vilket lett till att tiotusentals människor hamnat i en lånefälla. Sedan ett drygt år tillbaka gäller nya regler. Företagen måste få tillstånd av Finansinspektionen för att bedriva verksamhet och de måste löpande rapportera in uppgifter om verksamheten."

Plexia har inget tillstånd hos FI

hej jag fick iaf igenom ansökan på plexia direkt men har ej skickat in kopia på körkortet än för det stod först att det var epostfaktura sedan när det stod hej välkommen som kund så stod det att fakturan skulle skickas till min hemadress

jag gick därför inte vidare med ansökan men de verkade iaf vara igång och snabbt svar fick jag med på ansökan

nu vet jag som sagt inte hur jag ska göra, vill ju inte få hem på posten... bara epost

Fick alltid på mailen när jag hade där....

Riktigt ful hemsida, de har köpt den på blocket tror jag.

hej någon vänlig själ som kanske kan hjälpa mig hitta plexias bankgiro ? . Sitter med mobilen å kommer inte in på min sida hos plexia / Niklas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp