Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är ni aktiva med ppm och eller tjänstepensionen?

9 av 10. Det är så pass högt ändå. Vilken typ utav yrke är det som saknar det, vet du kanske det?

Jag är rätt aktiv både med min tjänstepension och ppm. Kom en ny beräkning för en tid sedan. Det krävs numera 41 års arbete med en lön på 33700:- för att komma över garantipensionen, dvs för många så är det bara tjänstepensionen och ppm som avgör om du blir fattigpensionär eller inte...

Jag har inte gjort ett enda val. Om jag ska vara helt ärlig har jag NOLL koll. Detta är typ tredje gången jag loggar in här. Vet inte ens om jag kan göra val eller hur det här fungerar.
Som jag har förstått det fungerar det såhär :
Jag jobbar. Lite av skattepengarna + Lite av vad arbetsgivaren betalar in (tjänstepension). Det laddas på den här sidan.
Sen när man blir 65 får man stålarna.

i Tjänstepensionen så är rek att välja alecta som traditionell och spp globalfond i del två. PPM gamblar jag rätt mycket med...

Beroende på om din provision ger tjänstepension eller ej kan du ha otroligt stor avsättning dit.

Jag har ganska mycket där. På tjänstepension dvs. Men jag ser mer inte nyttan utav det då jag aldrig kan överleva min 70-års dag. Vore tråkigt om staten tog dom stålarna.

Jag har ganska mycket där. På tjänstepension dvs. Men jag ser mer inte nyttan utav det då jag aldrig kan överleva min 70-års dag. Vore tråkigt om staten tog dom stålarna.

Det tar inte staten utan de övriga med samma försäkring om du inte skriver förmånstagarförordnande. Det bör du kunna göra i och med att du fått barn precis

Det tar inte staten utan de övriga med samma försäkring om du inte skriver förmånstagarförordnande. Det bör du kunna göra i och med att du fått barn precis

Ja det stämmer, jag ska göra det. Vet du var man gör det? Tack för tipset!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp