Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är ni ärliga om övriga lån, om ni söker tex advisa eller lendo.

Om ni söker tex advisa eller lendo. Uppger ni lån med bara bisnode då?
Jag har bara ett lån (wästgöta) men tänker att jag får sämre ränta om jag informerar om det. Eller tar alla bisnode utöver UC?
Hur gör ni?

Om ni söker tex advisa eller lendo. Uppger ni lån med bara bisnode då?
Jag har bara ett lån (wästgöta) men tänker att jag får sämre ränta om jag informerar om det. Eller tar alla bisnode utöver UC?
Hur gör ni?

Du behöver väl inga lån när du har dina tesla aktier på 1,5mlj? bättre du säljer av lite av dom istället för att låna

Du behöver väl inga lån när du har dina tesla aktier på 1,5mlj? bättre du säljer av lite av dom istället för att låna
"Behöver" är en bedömningsfråga. Kan jag betala de 450 tusen kronorna jag har kvar att betala för det hus jag precis byggt? Ja. VILL jag sälja aktier? Nej. Jag tar hellre så mycket som möjligt i lån, t.ex. 350 tusen. Har 0,3 i UC...
Men då måste räntan vara låg. Under 8% i alla fall. Därav min fråga. Jag har redan maxat bolån, kan inte höja pga ensamhushåll.

"Behöver" är en bedömningsfråga. Kan jag betala de 450 tusen kronorna jag har kvar att betala för det hus jag precis byggt? Ja. VILL jag sälja aktier? Nej. Jag tar hellre så mycket som möjligt i lån, t.ex. 350 tusen. Har 0,3 i UC...
Men då måste räntan vara låg. Under 8% i alla fall. Därav min fråga. Jag har redan maxat bolån, kan inte höja pga ensamhushåll.

inte värt att realisera en del av vinsten och lägga det i ett nybygge istället?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp