Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är livet värt att leva?

Förstår dig precis. Men har försatt sig Sj i en förjävlig situation. Jag valde löneutmätnings vägen och ser fram emot att vara 40 år och skuldfri (har väl 5-6 år dit).
Ja visst har man? Helt sjukt att man låtit det gå såhär långt

Tack! Ja jag tänker kämpa och målet får bli att vara skuldfri när jag fyller 50 år om 9 år samt att starta ett sparande.
Jag befann mig i samma situation som du för ett år sen valde att kämpa istället för släppa allt. Det tar tid att få ordning på allt. Ha ett realistiskt mål jag satte för högt mål och fick bakslag i höstas men nu har jag satt upp tealistiska mål och mål som gör att jag också kan leva. Lycka till och du är värd mycket o du klarar detta. ❤️

Känner du så tycker jag att du släpper (slutar betala) alla skulder, slutar shoppa och förbereder dig mentalt och planerar ekonomiskt för en framtida skuldsanering.
Räcker inte lön till räkningarna så lever du ju långt under existensminimum. Delvis får du skuldsanering inom 0-2 år så har du mer att leva på och är skuldfri 4-5 år senare. Har du existensminium har du det bättre än idag och 2 månader per år är betalfria då du kan leva helt vanligt.

För mig släppte det mesta av stressen när jag bestämde mig att sluta betala. Dessutom så är man skuldfri mycket snabbare med sanering. Betalar man ränta upp över öronen blir man aldrig skuldfri, eller evigheter bort. Med skuldsanering så är det 5 år sen klart, man får ett slutdatum och sparar ovärderlig tid som skuldfri.

Ta ett möte med skuldrådgviare på kommunen. Be dom utvärdera om du är skälig eller inte, annars gör dig allt för att bli skälig inom 1-2 år.
Skuldsaneringsansökan är också gratis att skicka in + att man kan göra det igen sen direkt man är nekad om man blir nekad. Så man har inget att förlora.

Det viktigaste är att få ett slutdatum, något att se fram emot. Då är skuldsanering väldigt bra verktyg att använda om man är skälig eller kan bli skälig inom 1-2 år. (Sluta betala, skapa brytpunkter, inte ta fler lån/krediter, sluta shoppa etc)

Känner du så tycker jag att du släpper (slutar betala) alla skulder, slutar shoppa och förbereder dig mentalt och planerar ekonomiskt för en framtida skuldsanering.
Räcker inte lön till räkningarna så lever du ju långt under existensminimum. Delvis får du skuldsanering inom 0-2 år så har du mer att leva på och är skuldfri 4-5 år senare. Har du existensminium har du det bättre än idag och 2 månader per år är betalfria då du kan leva helt vanligt.

För mig släppte det mesta av stressen när jag bestämde mig att sluta betala. Dessutom så är man skuldfri mycket snabbare med sanering. Betalar man ränta upp över öronen blir man aldrig skuldfri, eller evigheter bort. Med skuldsanering så är det 5 år sen klart, man får ett slutdatum och sparar ovärderlig tid som skuldfri.

Ta ett möte med skuldrådgviare på kommunen. Be dom utvärdera om du är skälig eller inte, annars gör dig allt för att bli skälig inom 1-2 år.
Skuldsaneringsansökan är också gratis att skicka in + att man kan göra det igen sen direkt man är nekad om man blir nekad. Så man har inget att förlora.

Det viktigaste är att få ett slutdatum, något att se fram emot. Då är skuldsanering väldigt bra verktyg att använda om man är skälig eller kan bli skälig inom 1-2 år. (Sluta betala, skapa brytpunkter, inte ta fler lån/krediter, sluta shoppa etc)
Kan inte det på grund av vårt hus.( övervärde) Annars hade jag gjort det alla dagar i veckan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp