Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är livet slut nu? Ska söka om skuldsanering

Hej.

Ok pinsamt att släppa hela berättelsen men jag har ingen att prata med och hittade hit. Jag har krigat på och försökt överleva. Taget en jävla (förlåt svordomar) massa dåliga beslut (de vill säga lån) som inte gått att betala av och nu föll bomben.

Ska söka om skuldsanering tror jag, men ni kanske vet... Vad händer när man lämnat in, kommer fogden ändå göra utmätningar? Kan de komma hem och leta tillgångar under tiden de utreder om skuldsanering?

Läste att skulderna behöver vara äldre stämmer det?

Och om man pluggar en del och jobbar en del räknas studielånen som inkomst?

Fan fan faan hur jävla dum jag har varit.
Blir en lång väg tillbaka nu. :(

Livet är inte slut, har inga svar till dig då jag inte sitter i just den båten, men det är många andra här på forumet som varit där eller är där just nu och kämpar sig ur. Du är inte ensam, och jag tror du bara behövde få en kommentar om att det blir bättre. Önskar dig allt väl! Och välkommen till forumet. <3

Testa kontakta skuldrådgivare i kommunen och se vad du kan göra för att göra läget bättre.

Ska söka om skuldsanering tror jag, men ni kanske vet... Vad händer när man lämnat in, kommer fogden ändå göra utmätningar? - ja, om något kan utmätas.

Kan de komma hem och leta tillgångar under tiden de utreder om skuldsanering? -ja

Läste att skulderna behöver vara äldre stämmer det? -nej inte måste men det kan vara problem om de mesta av skulderna är färska

Och om man pluggar en del och jobbar en del räknas studielånen som inkomst? -nej

Och om man pluggar en del och jobbar en del räknas studielånen som inkomst?

Fan fan faan hur jävla dum jag har varit.
Blir en lång väg tillbaka nu. :(

om du pluggar en del och jobbar en del, så har du minimal chans att bli beviljad skuldsanering. Kronofogden behöver kunna beräkna din inkomst kommande 5 åren får att kunna besluta om du är kvalificerad för skuldsanering. I princip behöver du jobba heltid. Har sett några som fått skuldsanering fast dem inte arbetat heltid, men då har det varit sjukdom eller annat i bakgrunden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp