Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är ett samlingslån möjligt?

Får ihop dina månadskostnader på i runda slängor nästan 13k + osynliga lånen (troligen 2k till) och med en inkomst runt 19k. Har nog räknat i underkant så förstår att livet suger.

Iom att du inte har anmärkningar, höga lån och högt underskott ta ett personligt bankmöte hos din hemmabank. Visa läget och redogör vad det kostar, så bör du kunna få till ett samlingslån.

Hör av dig och berätta hur det har gått
Med så hög riskprognos just nu och med Swedbank tror jag inte TS kan bli beviljad av dem/Swedbank.
Det ända är väl bara vänta och hoppas att betyget blir bättre och gå därifrån.

Folk här har skrivit att dem har blivit beviljade av BN när dem har haft kreditbetyg runt 20 har jag sett, men då är det ju hög ränta
Eller endel inte, olika, individuella förutsättningar

Folk här har skrivit att dem har blivit beviljade av BN när dem har haft kreditbetyg runt 20 har jag sett, men då är det ju hög ränta
Eller endel inte, olika, individuella förutsättningar

Tack för svar, men jo planen är att fixa ett tillfälligt lån (tills UC ser bättre ut) via en aktör som har en annan kreditupplysning. BN är som sagt definitivt en kandidat när man arbetat ner UC betyget. Såhär ser det ut:

UC: 37,5% risk
Bisnode: 1/10
Creditsafe: 36/100 (Medel)
Så det är uppenbart vad jag får satsa på tills vidare: Creditsafe!

Ferratum: Har redan lån där, men ganska lite kvar. Jag har varit sen med inbetalningar tidigare i år och har därför inte möjlighet att utöka som läget är just nu.
FlexLimit: Har redan nyligen tagit lån där (20 k).
Vivus: Har återbetalat precis, och det är verkligen endast för akuta situationer eftersom man ska betala tillbaka på en månad. Annars kan man visserligen betala hutlös ränta varje månad och då blir min månadskostnad större än innan.
Loanstep: Max 5000:- via Creditsafe enligt deras website, jag behöver ju ett större lån.
Credway: Blev inte beviljad tidigare pga problem med återbetalning hos deras systerbolag Easycredit och Credigo tidigare i vinter/vår. Märkligt nog får jag dock lån hos just dessa bolag, vilket jag också har nu i dagsläget. Kanske kan testa igen när jag clearat dessa.
Meddelandelån: Detta är en kandidat, men läste någonstans att det är svårt att få lån där när man redan har lån hos FlexLimit.
ViaConto: Som jag skrev i ViaConto tråden idag så blev jag inte beviljad lån där.
Viakredit: En kandidat jag tänkte men deras sida är nere just nu.
DayPay: Endast beviljad 1000:-, vilket var fallet när jag inte hade jobb också. Enligt deras chat så tar dom inte hänsyn till att man nyss fått arbete.
Expresskredit | SMS Pengar | Nätlån | Easycredit | Credigo: Max 90 dagar, jag behöver ett lån på längre tid!

Fler förslag?

Hej,

Vet ej om det löst sig och allt är frid och fröjd?

Men jag vill ändå tipsa dig om att söka via advisa, de hjälpte mig igår och fick då lån via dem av just BN. Ansökte vid 11:00 hade svar 11:15 signerat via BankID 11:30 lånet betaldes ut 14:25.

Smidigt sim tusan, deras krav var dock just då jag sökt samlingslån att jag skrev in de skulder som skulle lösas och sedan fixade de betalningen dit. Såldes fick jag inga pengar i ”handen”.

Har innan talat med flera av de banker som lånar ut till oss med överskuldsättning. Men alltid fått svaret nej..

Jag lånade 300k och kunde så betala bort de värsta lånen och sänka min månadskostnad med 10966:-.

Eftersom räntan var hög valde jag att behålla 2 blancolån som de var då räntan var så pass mycket lägre.

Som sagt testa via advisa.se och uppge smalingslån samt resterande detaljer.

Om de frågar så uppge inte att det finns lån som ej syns på UC, utan detta skriver du in via BN om de beviljar ditt lån.

Lycka till och hoppas de löser sig!

Hej,

Men jag vill ändå tipsa dig om att söka via advisa, de hjälpte mig igår och fick då lån via dem av just BN. Ansökte vid 11:00 hade svar 11:15 signerat via BankID 11:30 lånet betaldes ut 14:25.

Smidigt sim tusan, deras krav var dock just då jag sökt samlingslån att jag skrev in de skulder som skulle lösas och sedan fixade de betalningen dit. Såldes fick jag inga pengar i ”handen”.

Har innan talat med flera av de banker som lånar ut till oss med överskuldsättning. Men alltid fått svaret nej..

Jag lånade 300k och kunde så betala bort de värsta lånen och sänka min månadskostnad med 10966:-.

Eftersom räntan var hög valde jag att behålla 2 blancolån som de var då räntan var så pass mycket lägre.

Om de frågar så uppge inte att det finns lån som ej syns på UC, utan detta skriver du in via BN om de beviljar ditt lån.

Vilka förutsättningar har du?

Hej,

Funkar samma på lendo också. Sen är bsnknorwegian lätta att få lån hos och snabba utbetalningar. Tyvärr oftast hög ränta och tyvärr inte så lätta om man vill sänka räntan. Erbjuder betalningsfria månader också men hela räntan läggs på skulden istället!

Funkar samma på lendo också. Sen är bsnknorwegian lätta att få lån hos och snabba utbetalningar. Tyvärr oftast hög ränta och tyvärr inte så lätta om man vill sänka räntan. Erbjuder betalningsfria månader också men hela räntan läggs på skulden istället!
Dom godkänner inte anmärkning va?
Vet du om dom brukar ha lösenkrav eller kan man få utbetalt så man löser själv?

Inga anmärkningar tillåts dessvärre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp