Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är detta delgivning ?

Hej !
Jag fick nåt på kfm idag ,att Intrum ansökt om att få betalt . Är det detta som kallas delgivning ? Det står något om föreläggande o ch att det är under utredning . Finns inget att skriva på heller .
Kan nån förklara så vore jag tacksam !
//
Månny

Vad menar du med "nåt" och "något"?.
Står det inte högst upp till höger i dokumentet,betalningsförelägganden, "Delgivningskvitto"? Med datum och dit personnr under? (mitt kom via kivra om det är ett betalningsföreläggande )

Det viktiga att komma ihåg är att så fort du skriver på att du mottagit delgivningen, startar du en klocka som räknar ner 10 dagar innan beloppet ska vara betalt. Du kan vänta tills du får påminnelse om at skriva på, om du vill vinna tid för att försöka lösa situationen.
Har för mig jag läste att KF ser 75 dagar som rimlig tid att vänta på att man skriver på.

Här finns delgivningshandboken med information om hur det fungerar. Alltid bäst att gå till källan. https://kronofogden.se/download/18.13245aab1811f80c6b3350/1717482118150/Delgivningshandboken.pdf

Hej !
Tack för svaret !
Det kom inte på Kivra utan jag gick bara in för att kolla läget på mina sidor och där fanns det som en informationsbrev eller vad jag ska kalla det . Det finns inget om Delgivnigskvitto eller att skriva på. Det står också att det är under utredning . Vet inte vad det är mer än ett info vrev

Det är punktat med info om vad jag ska göra :

1 . Information om att Intrum skickat krav … och sen mer info.

2. Att jag ska vänta på föreläggande .

3.
4
5
när jag klickar på rutan där , så kommer den informationen som jag skrev om ovan .

Bilagor

• IMG_5101.jpeg
    IMG_5101.jpeg
    293.1 KB · Visningar: 34
Okay. Jag var aldrig in under "mina sidor " och såg hur det såg ut innan delgivningen kom till mig via Kivra.
Antar att de först registrerar begäran om föreläggningen från intrum och sedan får du delgivningskvitto via kivra när kf hanterat ärendet.
Tror det tog mig ca 3 veckor i mars mellan brev från inkasso och delgivning från KF.

Okay. Jag var aldrig in under "mina sidor " och såg hur det såg ut innan delgivningen kom till mig via Kivra.
Antar att de först registrerar begäran om föreläggningen från intrum och sedan får du delgivningskvitto via kivra när kf hanterat ärendet.
Tror det tog mig ca 3 veckor i mars mellan brev från inkasso och delgivning från KF.
Åh tack för ditt svar ! Då är det säkert ett infobrev bara . Delgivningen kommer nästa vecka .. räknat efter med tanke på vintertiderna så 3 veckor blir det för mej också. Inte skriva på förrän efter påsk .. då ska dom ringa från skuldsaneringen.
Tack verkligen !! Ska ta en koll i den där handboken .. kan alltid vara bra att veta mer !

Hej om jag fick föreläggande i tisdags. Kan jag inväntar maj lönen utan att de knackar på hemma?

Om du inte vill att dom kommer hem så vänta inte lägre än 4 veckor . Men du hinner inte få löneutmätning i maj . Det tar lång tid att få det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp