Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är det värt att söka samlingslån?

Hej,
Jag skulle behöva lite råd hur jag ska tänka i min situation. Jag har inte innan haft problem att betala mina räkningar, men efter att mitt dåvarande jobb gick i konkurs och jag inte fick ut min lön som jag skulle så har jag hankat efter varje månad. Jag hade skulder innan men var inga konstigheter att betala de. Skulle behöva testa att samla mina lån för att få en lägre månadskostnad. Jag har inget hos Kronofogden.
- Wasa kredit: 263963kr
- facit bank: 33912kr
- facit bank: 10616kr
- northmill: 60000kr
- noba bank: 21306

Ca 390k totalt..

Jag har en bruttolön mellan 30-34k per månad beroende på hur många extrapass jag kan få.
Just nu har 7ff. Uc score på 10,9. Riskprognos 0,80%.
Vad tror ni om min chans att få samlingslån via lendo eller liknande? Jag vet att situationen inte är bra, jag vill lösa detta så jag kan köpa lägenhet eller hus i framtiden.

Jag väntar också på att kunna ta ett samlingslån, i dagsläget är mina förutsättningar lite för dåliga. Men, jag ringde runt till dem olika bankerna och förklarade min situation och självklart kan dem inte garantera något då dem inte tar en UC. Men det hjälpte mig att få ett ”hum” om när det är aktuellt för mig att söka. Jag trodde tex att jag ska behöva vänta till Augusti medans jag fick som svar ”Ring tillbaka i April så kommer det nog fungera.”

Så mitt tips är att ringa till dem och kika

Vart ser du din riskprognos? Ser det på senaste kreditupplysningen men det var flera månader sedan så den är inte aktuell nu, kan du se någonstans hur den är nu?

Jag väntar också på att kunna ta ett samlingslån, i dagsläget är mina förutsättningar lite för dåliga. Men, jag ringde runt till dem olika bankerna och förklarade min situation och självklart kan dem inte garantera något då dem inte tar en UC. Men det hjälpte mig att få ett ”hum” om när det är aktuellt för mig att söka. Jag trodde tex att jag ska behöva vänta till Augusti medans jag fick som svar ”Ring tillbaka i April så kommer det nog fungera.”

Vart ser du din riskprognos? Ser det på senaste kreditupplysningen men det var flera månader sedan så den är inte aktuell nu, kan du se någonstans hur den är nu?
Riskprognosen såg jag på min senaste uc. Efter den har det även försvunnit 2ff. Någon som jag inte hängde med på igår var att mitt uc var nere på 1,6 och idag var det uppe på 10,9. Vad kan der ha att göra med?

Vad menar du med riskprognos och ucscore? 0,8 låter alldeles för bra för någon som har 7 ff.

Riskprognosen såg jag på min senaste uc. Efter den har det även försvunnit 2ff. Någon som jag inte hängde med på igår var att mitt uc var nere på 1,6 och idag var det uppe på 10,9. Vad kan der ha att göra med?
Flera som upplevde att den var jätte bra igår men gått tillbaka idag. Måste vart någon bugg tyvärr!

Hur ser dina förutsättningar ut?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp