Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är det värt att söka samlingslån före alla förfrågningar försvunnit?

Jag sitter och funderar över om jag ska behöva vänta ett helt år innan jag söker samlingslån för att alla förfrågningar ska försvinna eller om det räcker att de är minst 6 månader gamla?Jag vet inte hur länge förfrågningarna påverkar UC?Mitt har ju hoppat upp och ner och upp igen bara på några veckor.

Hur många har du vet att under 4ff brukar det vara okej och att man betalar ner krediterna

Hur många har du vet att under 4ff brukar det vara okej och att man betalar ner krediterna
Ja då är nog bäst jag betalar av ett lån( amorteringen är 4 kr och resten ränta på totalt 209 kr per månad,betala in 300 extra så sjunker det snabbare) och krediter och väntar ett år för de flesta förfrågningarna var i somras.

Det händer mycket runt 3 förfrågningar har jag sett på min egna utveckling. Samt när de blir 90 dagar gamla har jag också sett hopp i betyget

Och alla dessa låneförmedlare som ringer och säger att ca 10 förfrågningar inte är något problem…

Det händer mycket runt 3 förfrågningar har jag sett på min egna utveckling. Samt när de blir 90 dagar gamla har jag också sett hopp i betyget
Händer nåt från 3 förfrågningar till ett idag försvann 2 förfrågningar men kan inte se än uc är nere. 0.6% har jag (1/12) sista fråga sen mars 2022

Och alla dessa låneförmedlare som ringer och säger att ca 10 förfrågningar inte är något problem…
Ja eller hur...en sa att hade jag haft under 15 hade jag fått beviljat.Men ju färre desto bättre.Tyvärr så kan det va svårt för vissa att vänta tills alla ff försvunnit.Ska kolla om 3 resp 6 månader hur det ser ut inne på UC.Är det inte hyfsade förutsättningar så får jag ha is i magen till hösten.

Allt handlar ju om ens förutsättningar. Det är klart man kan få erbjudanden med 20 ff men till vilken ränta? Det är ett optimeringsproblem, hur länge kan jag vänta och till vilken kostnad? Har man dåliga lån och inte klarar månadsbetalningarna är det ju bättre att chansa, ta en ff, och kanske få samla till mindre dålig ränta så man håller sig flytande. Har man inget skrikande behov och hyfsade lån så är det ju definitivt värt att vänta så man får så bra villkor som möjligt.

Händer nåt från 3 förfrågningar till ett idag försvann 2 förfrågningar men kan inte se än uc är nere. 0.6% har jag (1/12) sista fråga sen mars 2022
Marginellt. Jag gick från 1.0% till 0.6% när jag gick från 3 till 1 ff. Tror effekten är större 4 till 3, då gick jag från 1.23% till 0.93%. Hamna under 1% tror jag ger mycket också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp