- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 7
Hej,Hur ser Din ekonomiska situation ut idag om man får lov att fråga?![]()
Det ser inte så dåligt ut nu i jämförelse hur det såg ut för 2 år sedan.Jag har ett lån kvar att avbetala på ca 200 tk med bra räntan, en del av skuld som jag hade byggde jag in i min bolån eftersom bostaden gick upp i värde lite grann.(där hade jag tur)Och en del avbetalade jag själv. Jag jobbar heltid och ibland extra.Jag har förstått att jag inte trivs bra hemma.Min hjärna, min kropp hamnar nere om jag slöar...sedan jag har förstått det, är jag på hög varv hela tiden...Hela tiden har jag olika projekt i huvudet och det spelar inte någon roll om jag förverkligar de eller inte...
Jag hade skuld som var nästan 660000 för två år sedan ....Inga sms lån alltså utan 3 blancolån.
Det här med att släpa allting till Kronofogden är inget fel men personligen ville jag inte låta dem styra mitt liv.
Därför valde jag hellre att jobba hårt och minska det själv än att vara fängslad på detta sättet.
Man kan snabbare gå ut ur onda cirkel om man jobbar extra fastän är det bäst alternativ om det handlar om två olika yrke ,annars blir det tråkigt att upprepa samma mönster hela tiden.
Det finns ljuset i tunnelen och det finns lösningar för allting, men det är oro , saknaden av mod, ångest som förhindrar man att tänka positivt och hitta lösningar.Det handlar bara om att våga, säga till själv: det här är en uppmaning för mig och jag vill upptäcka mina gränser , för vi alla här har mycket potential i sig själv som vi inte känner till att vi har för att man ofta lever i en bubbla.
Jag skulle vilja säga till alla er att det kommer att bli bra.Ta hand om hälsan.Det är viktigaste.Om man har bra hälsan kan man göra allt men om ni grubblar hela tiden och har ständigt oro då kan det göra mycket skadan på hälsan.Tänk på att " en frisk man har en million önskemål, en sjuk människa har bara en : att bli frisk.
Det är bara att börja agera istället för att grubbla, byta livsstil kanske, göra en retrospektiv på sig själv och börja göra saker som ger oss glädje istället för ångest.
Jag vet att det är lättare att säga än att göra men tänk att det är alltid svårast att göra första steg.Så småningom är det lätt som plätt.
Pengar ska komma när vi slutar tänka på pengar , när vi börjar kämpa för idé, projekt etc.
Kram till alla och tänk på att svenska inte är mitt modersmål om ni upptäcker många fel i det jag skriver om.