Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det olagligt att köpa på kredit och inte betala

Som titeln säger, är det olagligt att köpa massa saker på kredit innan tex jag släpper allting. Och sen inte betala?
Dem kanske ser det som att man gör det med uppsåt? Men bevisbördan ligger kanske hos kreditgivaren?

Kanske lättare att komma undan om man betalar första fakturan för att visa att man försöker betala.

Som titeln säger, är det olagligt att köpa massa saker på kredit innan tex jag släpper allting. Och sen inte betala?
Dem kanske ser det som att man gör det med uppsåt? Men bevisbördan ligger kanske hos kreditgivaren?

Kanske lättare att komma undan om man betalar första fakturan för att visa att man försöker betala.
Ja det är olagligt men kan vara svårt att bevisa för dem

Dumt att chansa tar normalt så lång tid för tillfället innan utmätningen drar igång så du kommer TROLIGTVIS kunna lägga undan en hel del innan den drar igång.

Provat vad?

Jag har köpt saker på kredit, gick isär med mitt ex. Hade ingeting förutom mina skulder i bagaget. Hade ingen betalningsanmärkning än. Så passade på att mjölka med att köpa en soffa för 6-7000kr på avbetalning. Jag vet inte om dem kan ta den. Har även köpt duntäcke på avbetalning. Lite saker men för att sälja dessa och tjäna lite pengar.

Dem har inte kommit till mig än, så jag vet fortfarande inte.

Jag har köpt saker på kredit, gick isär med mitt ex. Hade ingeting förutom mina skulder i bagaget. Hade ingen betalningsanmärkning än. Så passade på att mjölka med att köpa en soffa för 6-7000kr på avbetalning. Jag vet inte om dem kan ta den. Har även köpt duntäcke på avbetalning. Lite saker men för att sälja dessa och tjäna lite pengar.

Dem har inte kommit till mig än, så jag vet fortfarande inte.
Duntäcke på avbetalning?

Du kan väl åtminstone köpa något med värde ?
En soffa och duntäcke ? Seriöst ? :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp