Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det någon som blev beviljad på båda Lendo och Advisa? Hur upplevde ni Advisa ? Är advisa bättre?

Som rubriken
Jag funderar på söka lån men nyligen har läst här mycket att alla pratar om Advisa.
Så min enkel frågan är
1-vilka fördelar har man om man söker genom advisa?
2-Hos lendo vet jag att man kan söka flera gånger med samma uc (om ifall man inte får något bra erbjudande) ,stämmer detta även om Advisa?

Hos Advisa blir det också bara en UC men en långivare, Seven Days eller vad sjutton de heter tog en bisnode utöver den UC de fick ta del av. Ingen annan gjorde det. Detta har ju iofs inget med Advisa att göra men bra att veta.

Jag har aldrig använt advisa men jag har ändå 3-4 samtal från dem per dag

Lendo brukar ringa om någon försäkring men ger sig efter ett par försök.
Vad advisa vill vet jag inte men true caller på min telefon har långa listor med påringningar från dem.

Visste inte att Advisa ringer så mycket. Då är det säkert någon försäkring de ska dyvla på kunderna. Ringer de mig ska jag berätta vad det är de vill.

Både Advisa och Lendo ringde efter lån blivit utbetalda (för mig) Tog försäkring från Lendo även fast jag inte tänkt göra det från början. Advisa tror jag ringde för att kolla allt var ok. Dem lämnade meddelande efter dem ringde. Men har inte svarat på advisas samtal.

Hos Advisa blir det också bara en UC men en långivare, Seven Days eller vad sjutton de heter tog en bisnode utöver den UC de fick ta del av. Ingen annan gjorde det. Detta har ju iofs inget med Advisa att göra men bra att veta.
Tror även Lendo har en långivare som tar bisnode. Brukar vara på alla/de flesta låneförmedlare
Sevenday finns på Lendo också.

Advisa ringer och vill vara ”snälla” och se över min lånesituation. Där de erbjuder att titta på alla lån jag har och hur de ska gör det så bra åt mig. Vill inte ha säljavdelningar som tar uc och låneerbjudanden åt mig. Vill söka själv....

Lugn dag idag. Bara två samtal från advisa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp