Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det möjligt att få ett samlingslån?

Har man någon chans att få ett samlingslån med en inkomst på 315.000 och synliga skulder hos UC på 510.000?
Mina förutsättningar är följande:
UC betyg 4,5
Antal FF 3 st

Privatlån 435.000
Synliga krediter 66.000

Troligen inte, du kan inte veta förrens du söker. Men skulle du få bud så är det mot en katastrof ränta.

Ok.Om UC betyget går ner lite finns det nån chans då.
Du är nästan belånad dubbla inkomsten, du kan i princip bara jobba ner betyget på uc genom att betala av skulderna som rapporterar till UC. Du kan ju prova och söka men ha inga stora förhoppningar

Hur mycket belåning gentemot inkomst är acceptabelt för att det ska vara ok?

Söker du för att samla så inte alls omöjligt att du får ok lån tror jag inte

Rent generellt sätt brukar man ju få dålig ränta om man är belånad mer än vad årsinkomsten är
Jag har en ränta på 4,2% hos Marginalen och Collector samt UC på 0,2 med förutsättningar nedan.

Inkomst 480.000

Överskott kapital 20.000

Blancolån 710.000

Kortkrediter beviljat 120.000

Utnyttjat på kreditkort 6000

Billån 70.000

1 Förfrågan på UC Advisa

Jag tror inte alls att det är kört med dina förutsättningar. Är det så att du har flera olika lån som du vill samla och sänka månadskostnaden eller har du få lån som du vill sänka räntan på? Hur det än är så håller jag inte med om att det är kört för dig eller att du får en katastrofränta.

Ja jag har flera lån och det bästa vore att få samla för 350.000. Isf skulle jag ha endast 2 lån om jag fick igenom det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp