Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det lönt för mig att ansöka om skuldsanering?

Hej kära folk!

Jag har stora skulder. Ca 70 % är skadestånd, 15 % är lån och krediter, 15 % är en skatteskuld. 1.9 mnkr i skuldsaldo hos kronofogden. Det var år 2018 som mitt spelberoende urartade till något oerhört destruktivt där jag gjorde i princip vad som helst för att komma över pengar och spela för. Jag är dömd i tingsrätten för grovt bedrägeri, bedrägeri av normalgraden och urkundsförfalskning. I princip alla mina skulder uppkom 2018, dvs ca 5 år gamla. Inga nya skulder sedan dess. Jag är idag 32 år och har haft utmätning av min lön sedan mars 2019. Jag bor ensam och har inga barn.

Jag har hört massa olika saker angående skadestånd och skuldsanering. Vissa säger att det inte går att bli beviljad skuldsanering om majoriteten av skulder är i form av skadestånd. Andra säger att det kan vara möjligt efter 10-20 år. Gör jag t. ex testet på kronofogdens hemsida och svarar ärligt på frågorna så kommer det upp där att det ser ut som att jag skulle kunna kvalificera för en eventuell skuldsanering. Beroende på vem man frågar så får man alltså olika svar.

Är det någon i liknande sits som blivit beviljad skuldsanering? Hur många år behövde ni i så fall vänta innan godkännande? Vad är bra att tänka på inför ansökan?

Uppskattar all hjälp och information :).

Jonas

Testet på hemsidan är inte svårt att få upp att man kan få skuldsanering så ska inte kolla för mkt på det.
Att vara dömd för bedrägeri gör det inte lätt för dig alls, är ju inte omöjligt men det kommer nog vara tvungen att gå ett bra tag tror jag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp