Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är det bättre att släppa allt?

Jag har sms lån på knappt 10 000 kr, delbetalningar på flera av dem, men jag kan inte betala allt i tid ändå, det är för höga belopp,och nu kan jag inte sänka beloppet på avbetalningsplanerna. Ett ärende är på väg till KFM, och nu undrar jag hur ni andra tänker. Är det bättre att släppa allt och betala av det med mindre belopp och må bra igen MEN få en anmärkning (som jag har undvikit att få in i det sista...) eller att må dåligt varenda månad över att lönen inte räcker till? Tacksam för lite stöd, jag mår jättedåligt psykiskt och vill bara lösa alla skulder! För många uc frågor och blancolån, därav INGEN hjälp från min bank!

Jag är i samma sits som dig. Jag har nu pusslat varje månad i 1,5 års tid, tagit nya lån för att betala gamla osv. Har nu massa smslån säkert 60000 kr om inte mer med avbetalningar, men jag kan inte längre betala. Jag har bestämt mig för att släppa det nu och kommer inte betala i aug. Det får gå till KFM. Jag tror man slipper all press och stress då iallafall. Då kan jag inte heller få ta nya lån, vilket gör att jag kan bryta min negativa spiral. Önskar dig lycka till!

Jag är också i samma situation och som ovanstående kommer jag säkert få 60.000:- eller mer i skuld till kronofogden och en del anmärkningar.

Om det känns ohanterligt tycker jag du ska släppa allt, bryta ihop, prata med någon närstående och erkänna allt, och därifrån göra ditt bästa. Du kan aldrig göra det ogjort och det får bli din lärdom och läxa in i framtiden. Det kan även vara en lättnad tror även jag att du inte kan ta något nytt lån och du får den situation du får genom kronofogden.

Jag har TRE tunga månader framför mig om jag försöker lösa allt UTAN att få en anmärkning, men då måste jag lösa det med nya lån för att överleva, och då kommer jag aldrig ur spiralen! Det är ingen jättesumma jag kommer att ha hos KFM OM det blir så, jämfört med er som svarat här, jag kommer att ha på ca 10 000 kr. Jag undrar om man kan få en avbetalningsplan hos KFM utan att få en anmärkning? Jag kämpar allt jag orkar för att undvika denna anmärkning! Sedan undrar jag hur länge ni tror att jag får betala av på mina ca 10 000 kr? Blir det rimliga månadsbelopp? Jag betalar sms lån för ca 6000 kr varje månad nu, det är så sjukt, hade man inte haft dem så hade man kunnat leva bra! Vill komma ur denna skiten, sms lån borde förbjudas, anser jag!

Jag har i dag 1 smslån som jag betalar och lånar om på 5000 kronor men däremot har jag avbetalningsplaner på flera smslån som jag betalar på varje månad och 4 smslån på väg till inkasso som jag verkligen hoppas jag får avbetalningsplaner på och jag ska klara av att betala. Denna månad får jag dessutom välja om jag ska betala huslånen eller andra räkningar då jag inte längre klarar av pressen av att låna betala tillbaka och låna om igen.

Jag har i dag 1 smslån som jag betalar och lånar om på 5000 kronor men däremot har jag avbetalningsplaner på flera smslån som jag betalar på varje månad och 4 smslån på väg till inkasso som jag verkligen hoppas jag får avbetalningsplaner på och jag ska klara av att betala. Denna månad får jag dessutom välja om jag ska betala huslånen eller andra räkningar då jag inte längre klarar av pressen av att låna betala tillbaka och låna om igen.

Vill bara tillägga att anledningen till att jag ligger så efter denna månad är att jag betalat tillbaka 2 smslån på sammanlagt 10826:-som jag inte lånat om kan man ringa runt till fler än Klarna tycker ni och be om betalningsfri månad?

Vill bara tillägga att anledningen till att jag ligger så efter denna månad är att jag betalat tillbaka 2 smslån på sammanlagt 10826:-som jag inte lånat om kan man ringa runt till fler än Klarna tycker ni och be om betalningsfri månad?

Har man energin kan man i princip få anstånd hos vem som helst.

Fick betalningsfri månad hos Hemtex också, menar du att man kan begära anstånd hos långivare där man har pågående avbetalningsplaner också?

Känner du att du kan klara av hela den ekonomiska situationen genom att förhandla om anstånd, så ska du absolut göra det. Många problem går att lösa genom att man kommunicerar med inkassobolag/kreditgivare, det värsta man kan göra är att stoppa huvudet i sanden. Om skulderna är så stora att du inte klarar av dem, så måste man givetvis släppa dem till KFM med allt vad det innebär, men det är ett beslut som bara du själv kan ta, vilken väg du ska välja. Min erfarenhet är dock att det (nästan) går att förhandla om allt.

Jag har sms lån på knappt 10 000 kr, delbetalningar på flera av dem, men jag kan inte betala allt i tid ändå, det är för höga belopp,och nu kan jag inte sänka beloppet på avbetalningsplanerna. Ett ärende är på väg till KFM, och nu undrar jag hur ni andra tänker. Är det bättre att släppa allt och betala av det med mindre belopp och må bra igen MEN få en anmärkning (som jag har undvikit att få in i det sista...) eller att må dåligt varenda månad över att lönen inte räcker till? Tacksam för lite stöd, jag mår jättedåligt psykiskt och vill bara lösa alla skulder! För många uc frågor och blancolån, därav INGEN hjälp från min bank!

det är bara du som kan avgöra vad som är bäst.
jag planerade o stod ut i 1 år innan jag bestämde mig släppa allt till kfm.men jag har innan dessa känpat ekononiskt i 8 år av olika orsaker som jag inte kunde påverka.
jag hadde också smslån ekorrhjul plus övriga lån kreditkort.låg back 3000 jag släppte allt.
om det lån du har på väg till kfm nu går så långt som till utmätningen så kommer kfm inte ta hänsyn till andra lån utanför.och då räcker inte pengarna.anstånd får du vända dig till lånegivarna.eller inkasso.kfm gör inga avb.jag betalar lån vid sidan om o jag ligger underexistensminimum.men jag har ändå pengar kvar förr hadde jag minus.jag mår bättre idag än någonsin innan.tuffa gråa dagar har jag men det är bättre.

går inte situationen att lösa bättre släppa till kf med mindre summor än som jag har 340000 o bli evighetsgäldenär.jag vet inte när jag blir skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp