Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen inledande

Det kan ta sin lilla tid. Om jag fattade det rätt så har den sista som delgivs 3 veckor på sig att svara när det väl har nått fram. För mig tog det ca 4.5 vecka innan sista svarade från att förslaget skickades ut.
Hur uppdateras man om vem som inkommit med svar ?

Jag jobbar ganska hård med att chilla om saker och inte skapa nya problem. Nu har jag ÄNTLIGEN fått inledande och det är fantastiskt. Så nu har tankarna börjat snurra lite extra om detta med nya skulder. Läst i min kungörelse i poit att nu ska folk skicka in info om mina skulder, bland annat uppkomstdatum.

Mer specifikt så undrar jag om nån, tex Lasseman, vet hur det funkar med krediter som Flexkontot, Ferratum etc. Är det info om när krediten skapades? Eller när det nyttjades första gången? Eller när den nyttjades senaste gången? Någon annan variant? Jag har nu kollat igenom mitt konto och min sista skuld är Flexkontot. Verkar som jag använde det första gången i april och senaste i maj och gjorde hela 2! fullbetalningar på det också. Däremot så tror jag att jag skaffade flexkontot vid årsskiftet och glömde bort det.

Nån som vet hur det rapporteras in?
Exakt samma saker som snurrar i mitt huvud.
Min handläggare sa idag att det är när krediten lades upp och när den utnyttjades sist. Beträffande snabblån så är det när det sista togs.

Hur uppdateras man om vem som inkommit med svar ?
Jag ringde och hörde när det gått tre veckor. Sedan ringde jag 1.5 vecka efter och fick svar att några (visade sig vara ett inkassobolag) motsatt sig, och att jag skulle få brev om det. Fick brevet i förra veckan och det är nu överlämnat till jurist.

Jag ringde och hörde när det gått tre veckor. Sedan ringde jag 1.5 vecka efter och fick svar att några (visade sig vara ett inkassobolag) motsatt sig, och att jag skulle få brev om det. Fick brevet i förra veckan och det är nu överlämnat till jurist.
Vilket/vilka bolag motsatte sig och med vilken anledning ?

En fråga till alla er som har inledande osv, har ni partner? Hur ställde dom sig till skuldsanering?

Okej, lättare att ta beslutet då kanske? Om man nu kan kalla det lätt
Åtminstone enklare då man inte har någon annan som påverkas. Sen är det iofs skönare att ha någon annan att luta sig mot. Det är en jävligt tuff process och väldigt psykiskt påfrestande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp