Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen inledande

Grattis!
Jag går i väntans tider. 21 veckor nu sedan jag ansökte.
Med andra ord så fick ni börja betala i augusti på skusan och fick betalningsfri månad i juli då löneutmätningen stoppas i och med inledande ?

Hade ja inte vetat bättre, så skulle ja trott Du va dräktig... typ skendräktig...igen... :D:D:D

Grattis!
Jag går i väntans tider. 21 veckor nu sedan jag ansökte.
Med andra ord så fick ni börja betala i augusti på skusan och fick betalningsfri månad i juli då löneutmätningen stoppas i och med inledande ?

Precis! Vi hade en vecka med löneutmätning. Så vi är ett bevis för att man inte måste haft löneutmätning under en längre tid innan skuldsanering.

21 veckor, då borde du få besked om inledande rätt så snart. Det är verkligen en lång och jobbig väntan :(

Senast ändrad:
Precis! Vi hade en vecka med löneutmätning. Så vi är ett bevis för att man inte måste haft löneutmätning under en längre tid innan skuldsanering.

21 veckor, då borde du få besked om inledande rätt så snart. Det är verkligen en lång och jobbig väntan :(

Får man lov att fråga vad Era inkomster ligger på....gärna brutto ! :)

Tack för svaret.
Vi får se vad det blir. -:)

Någon som vågar sig på att tolka varför detta är så viktigt och hur många av Er här ute gick via Skuld och budgetrådgivningen innan och under ansökan till Skuldsaneringen (nedanstående har jag "saxat" från KF:s sida) :

Budget- och skuldrådgivning ökar chans till skuldsanering
En analys som Kronofogden publicerade i juni 2018 visar att framför allt tre faktorer påverkar möjligheten att få skuldsanering.
  1. Budget- och skuldrådgivning. Sannolikheten att beviljas skuldsanering ökar om den sökande fått hjälp av kommunens budget- och skuldrådgivare. Av dem som tog hjälp fick 72 procent sin ansökan beviljad. För dem som inte tog hjälp var motsvarande siffra 48 procent.

Jag var inte i kontakt med någon, jag gjorde allt själv! Hade dock också koll på alla skulder, och lade väldigt mycket tid på att skriva personliga brevet, hur skulderna uppkom osv. Skrev nog i nån månad för att inte missa något, formulera om osv. Skrev väldigt detaljerat vilket gjorde (tror jag) att skusan inte bad om en enda kompletterande uppgift eller ifrågasatte något. Fick bara samtalet att jag fått inledande och frågan om min hyra, resekostnader o lön fortfarande stämde enligt ansökan :)

Någon som vågar sig på att tolka varför detta är så viktigt och hur många av Er här ute gick via Skuld och budgetrådgivningen innan och under ansökan till Skuldsaneringen (nedanstående har jag "saxat" från KF:s sida) :

Budget- och skuldrådgivning ökar chans till skuldsanering
En analys som Kronofogden publicerade i juni 2018 visar att framför allt tre faktorer påverkar möjligheten att få skuldsanering.
  1. Budget- och skuldrådgivning. Sannolikheten att beviljas skuldsanering ökar om den sökande fått hjälp av kommunens budget- och skuldrådgivare. Av dem som tog hjälp fick 72 procent sin ansökan beviljad. För dem som inte tog hjälp var motsvarande siffra 48 procent.

Läste i samma artikel att det behövs mer pengar till KF för att minska de långa väntetiderna. Hoppas våra politiker uppmärksammar detta! Tror inte den ångesten som väntetiden innebär är särskilt hållbar eller bra rent samhällsekonomiskt. Ok, vi har satt oss i situationen själva, men att leva i ovisshet kring sin ekonomiska situation i nästan ett år främjar bara ohälsa. Jag tycker framförallt att de 25 veckorna innan beslut om inledande borde förkortas betydligt.

Läste i samma artikel att det behövs mer pengar till KF för att minska de långa väntetiderna. Hoppas våra politiker uppmärksammar detta! Tror inte den ångesten som väntetiden innebär är särskilt hållbar eller bra rent samhällsekonomiskt. Ok, vi har satt oss i situationen själva, men att leva i ovisshet kring sin ekonomiska situation i nästan ett år främjar bara ohälsa. Jag tycker framförallt att de 25 veckorna innan beslut om inledande borde förkortas betydligt.

Räknade ni på hur lång tid det skulle ta och bli skuldfria på egen hand... ?
Har jag missförstått för nånstans vill jag minnas att ni hade skulder på 1 mille tillsammans eller ?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp