Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen inledande

Nu kommer en till fråga:)....
Om jag har t ex 550000 i skulder som jag inte klarar betala på,dom går till kf.
Löneutmättning startar, och enl provuträkning på kfm sida är det 9200 Jag dras på i månaden. Nu vet jag att det inte är räntefria avbetalningsplaner men på 5 år räknas min skuld vara borta?
Är det då troligt att jag blir beviljad skuldsanering eller blir det löneutmättning?
Skuldsanering då skrivs väl delar av skuld av, men jag måste ändå ha existens minimum och på 5 år? Förstår ni hur jag menar?:oops:
Det kommer artbildning löneutmätning tills ev skusan blir beviljad. Får du avslag så fortsätter löneutmätningen tills skulden är betald. Existensminimum har du oavsett löneutmätning kontra skuldsanering men skuldsaneringen är lite snällare med två månaders betalningsfritt per år och en mindre buffert att spara per månad till oförutsedda utgifter som tex sjukskrivning.
Räntorna tickar på hela tiden under löneutmätningen, jag har inte utmätning ännu men har tex ett lån som legat hos inkasso sedan april som ökat med nästan 40000 kr i bara ränta. När skulden skickas till KF så är det summan du har kvar på lånet samt den ränta du beräknades skulla betala om du följt avbetalningsplanen.

Det kommer artbildning löneutmätning tills ev skusan blir beviljad. Får du avslag så fortsätter löneutmätningen tills skulden är betald. Existensminimum har du oavsett löneutmätning kontra skuldsanering men skuldsaneringen är lite snällare med två månaders betalningsfritt per år och en mindre buffert att spara per månad till oförutsedda utgifter som tex sjukskrivning.
Räntorna tickar på hela tiden under löneutmätningen, jag har inte utmätning ännu men har tex ett lån som legat hos inkasso sedan april som ökat med nästan 40000 kr i bara ränta. När skulden skickas till KF så är det summan du har kvar på lånet samt den ränta du beräknades skulla betala om du följt avbetalningsplanen.
Lån liggandes hos inkasso, betalar du på det varje månad?

Lån liggandes hos inkasso, betalar du på det varje månad?
Nej, har släppt alla mina skulder. Då hamnar de först hos inkasso efter ett antal påminnelser. Vissa inkassobolag skickar inte det till KFM på länge och låter skulden förräntas så att de tjänar mer.

Fördelen för mig hade varit med det psykiska mående och att man inte behöver hålla koll på alla avier. Jag har 39 olika lån, ofta så missar man ngn och det är pga det jag har börjat hamna snett.
Helt ärligt med 39 olika lån så hade det nog varit bäst att släppa allt. För ditt psykiska måeende.
Det kommer att bli tufft en period med alla påminnelser, samtal, mejl osv.
Med 39 lån kan du också räkna med ca 120 brev från KF då varje skuld genererar ca 3 brev.
I slutändan kommer du nog ändå få det bättre.

Helt ärligt med 39 olika lån så hade det nog varit bäst att släppa allt. För ditt psykiska måeende.
Med 39 lån kan du också räkna med ca 120 brev från KF då varje skuld genererar ca 3 brev.
Önskar bara att jag kunde få hjälp någonstans,jag bor i hus nu med min familj men om vi delar på oss kommer jag ju inte få en lägenhet. Vad gör man då liksom?

Varför får man så många brev?

Läs på KF sida om de olika stegen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp