Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frivillig skuldsanering var det många år sedan man tog bort i sverige

Jag har en fråga.. Hur funkar det om jag får insatt en större summa pengar på mitt konto under tiden jag har SKULDSANERING?? Det är inte mina pengar utan jag ska bara ha dom ett tag åt en vän... Någon som vet??

När det genomförs skuldsaneringshandläggning, bedömer dom då också tillkommande inkasso och KF avgifter och räntor på lånen?

Jag har en fråga.. Hur funkar det om jag får insatt en större summa pengar på mitt konto under tiden jag har SKULDSANERING?? Det är inte mina pengar utan jag ska bara ha dom ett tag åt en vän... Någon som vet??
Ingen som vet om det funkar eller ej???

Om jag har läst rätt så är det väl ingen som bevakar ditt konto så det ska inte vara några problem. KFM har gjort sitt när skuldsaneringen är igång och det är "bara" om borgenärerna själva sedan lyfter till KFM att de vill ha en omprövning som de gör något. Annars tror jag att de är nöjda så länge pengarna kommer in varje månad :)

Om jag har läst rätt så är det väl ingen som bevakar ditt konto så det ska inte vara några problem. KFM har gjort sitt när skuldsaneringen är igång och det är "bara" om borgenärerna själva sedan lyfter till KFM att de vill ha en omprövning som de gör något. Annars tror jag att de är nöjda så länge pengarna kommer in varje månad :)

i och med nya skuldsaneringslagen får dom pengarna 1 gånger per år bara, men dom underrättas löpande om betalningar inte sköts

Ok. Tack.. men jag har den "gamla" skuldsaneringen.. Tror ni det samma gäller då??

I dom delarna är det samma, ingen verkställighet får ske för skulder som ingår i saneringen. Jag har dock ett par gånger bara denna vecka förmodligen krashat personerns skuldsaneringar genom att lägga löneutmätningar på personerna då dom dragit på sig nya skulder

Ok tack så mycket.. Nä några nya skulder kommer jag inte få.. vill aldrig mer hamna i denna situationen igen.. har 1 år och 4 månader kvar till jag är fri.. Det är kämpigt nog som det är så inga fler skulder för mig..
Men har jag fattat rätt om att jag kan vara säker på att dom ej kollar mina konton?? Det är en vän som ska skilja sig och får ut pengar ifrån skilsmässan som av olika anledningar ej vill ha allt på sina egna konto så jag ska bara förvara dom ett tag..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp