Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, detta står i mitt personliga brev och jag talade också om det ännu en gång under samtalet. Så det är ju inget nytt som kommit fram.
Onödigt att dem lägger ner så mycket tid när dem redan visste om allt detta kan jag tycka.

Bör jag överklaga? Eller ska jag bara betala av dem skulderna och söka igen? Om jag betalar av dem tittar dem väl inte på dem igen? Då är de. Väl borta?
Ska man överklaga sånt?
Jag hade nog överklagat med tanke på att du har varit ärlig.
Då borde du inte fått inledande om just de uppgifter du uppgett blev till avslag.
Bifoga ditt personliga brev i överklagan.
Be också om att få de uppgifter bolagen lämnat in för att se om det stämmer så att inte något bolag uppgett felaktiga uppgifter om tex att lånen är tagna senare än vad de gjordes, det hände mig nämligen att fel uppgifter lämnades in.

Ja, detta står i mitt personliga brev och jag talade också om det ännu en gång under samtalet. Så det är ju inget nytt som kommit fram.
Onödigt att dem lägger ner så mycket tid när dem redan visste om allt detta kan jag tycka.

Bör jag överklaga? Eller ska jag bara betala av dem skulderna och söka igen? Om jag betalar av dem tittar dem väl inte på dem igen? Då är de. Väl borta?
Ska man överklaga sånt?
Undrar om de inte kan se att du just betalt av de skulderna? Att det blir orättvis mot de andra? Jag vet inte hur de tänker egentligen?
Kanske en överklagan kan vara bra?

Ska man överklaga sånt?
Det bästa är att du betalar av de skulderna, tycker du tänker rätt, och om det inte hjälper nu hjälper det senare(du har visat att du gjort något för att minska skulderna och i värsta fall blir du av med dem,alltså mindre skuldsatt).

Undrar om de inte kan se att du just betalt av de skulderna? Att det blir orättvis mot de andra? Jag vet inte hur de tänker egentligen?
Kanske en överklagan kan vara bra?
Om det varit under inledande hade det varit så men har man inte inledande så betalar man ju på det man kan. Jag betalade av en massa småskulder mellan mitt första telefonsamtal m skusan o tills att jag fick inledande (drygt 3 månader mellan..) å det var inga problem.

Jag fick avslag. För nya skulder enligt dem. Dåså, det innebär alltså att jag måste släcka de skulderna dem hänvisade till i brevet för att jag ej ska ha några "nya" skulder. Bör väl vara ordnat inom 6 månader. Dax att söka nytt extra jobb imorgon igen då.
God fortsättning!
Så synd!! Men var det stora summor? Undrar hur dem tänkte kring det eftersom du inte har något nytt sedan 2022.

Så synd!! Men var det stora summor? Undrar hur dem tänkte kring det eftersom du inte har något nytt sedan 2022.
Totalt ca 50.000. Då är ju hälften ränta ungefär. Vet inte om det är en stor summa eller inte med tanke på att jag har en skuld på 1.1 mille.
Och jag är väldigt nyfiken på hur länge en skuld är ny. 2 år? 3 år? 4 år?

Totalt ca 50.000. Då är ju hälften ränta ungefär. Vet inte om det är en stor summa eller inte med tanke på att jag har en skuld på 1.1 mille.
Och jag är väldigt nyfiken på hur länge en skuld är ny. 2 år? 3 år? 4 år?
När började din skuldsättning? Tänker om det skett under många år el inte så kan det ha betydelse.

För ungefär 15 år sedan startade allt.
Ja det är ju ändå rätt lång tid bakåt. Vi hade själva nått lån som var inom 1 år när vi fick sanering. Fick redogöra varför det togs. Det var ett samlingslån så inget som ökade skuldbördan. Men det känns som det blivit hårdare då man läser i forumet.

Ska man överklaga sånt?
Hur har du skickat ditt personliga brev ?

Har handläggaren på kronofogden läst brevet överhuvudtaget ?

Nu för tiden finns det väl inget ställe där man skriva personligt brev i ansökan.

Jag bifogade personligt brev i mina ansökningar förut, märkte att handläggaren på kronofogden inte ens öppnat och läst brevet överhuvudtaget.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp