Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...och borgenärerna har så klart ingen som helst rätt att ta en kreditupplysning på Din fru. I samband med mina omprövningar, så kikade dock KF, via Skatteverket, på min sambos inkomst. Förmodligen för att säkerställa att de uppgifter som jag hade angett var korrekta.

Det gjorde dom på min fru också när jag pratade med min handläggare i telefonen vid den senaste omprövningen. Däremot har ingen borgenär gjort en kreditkontroll på min fru, utan bara på mig.

Jag har ca. 3 månader kvar på min skuldsanering nu. Hade 18 unika skulder, bara 3 borgenärer av dessa har tagit kreditupplysning på mig under min skuldsanering. En av dom har tagit vid ungefär samma tidpunkt varje år. Så långt ifrån alla tar kreditupplysningar på en.
Dock har dom all rätt att göra det, så man vet ju inte om/när det kan tänkas ske och från vem.
Vem är det av dessa 18 som tagit kreditupplysning på dig?

Vem är det av dessa 18 som tagit kreditupplysning på dig?
- I år var det Riverty Sweden AB - tidigare år hette dom Arvato Finace AB och dom tog kreditupplysning då.
och sedan har PRA Group AB tagit varje år.

Så sorry, det är faktiskt bara TVÅ borgenärer som har tagit.

- I år var det Riverty Sweden AB - tidigare år hette dom Arvato Finace AB och dom tog kreditupplysning då.
och sedan har PRA Group AB tagit varje år.

Så sorry, det är faktiskt bara TVÅ borgenärer som har tagit.
PRA Group tog kreditupplysning på mej oxå i stort sett varje år. Bara sista året som ingen upplysning togs.

Varför fick du avslag på omprövningen ?

Det finns risk alltid risk när man förbättrar lönen kraftigt uppåt och inte rapporterar till kronofogden.

Jag tror inte kronofogden bryr sig om det så länge inte borgenärerna påpekar det till kronofogden eftersom borgenärerna fortsätter gör en kreditupplysning på dig under skuldsaneringen
Som skrivits redan, långt ifrån alla tar kreditupplysningar under pågående sanering. Jag hade många borgenärer och bara PRA Group tog kreditupplysning på mej varje år utom sista året.

Som skrivits redan, långt ifrån alla tar kreditupplysningar under pågående sanering. Jag hade många borgenärer och bara PRA Group tog kreditupplysning på mej varje år utom sista året.
Faktiskt än så länge samma sak för mig. Dom har tagit varje år i juli, men inte i år… :)

Det är iofs sant men det är ändå en ynnest med en skuldsanering. Sen beror det givetvis på vilken lön man har och hur mycket man kan stoppa undan de betalningsfria månaderna.
Jag personligen brydde mig inte om höjningarna av förbehållsbeloppet men fick ta del av några när jag omprövade.
Hur menar du ngra? Omprövar man inte hela skuldsanering hela beloppet?

Hur menar du ngra? Omprövar man inte hela skuldsanering hela beloppet?
Hon menar att hon har omprövat sin skuldsanering några ggr under sin sanering och vid varje omprövning räknades det på det förbehållsbelopp som var aktuellt vid det tillfälle.

...och borgenärerna har så klart ingen som helst rätt att ta en kreditupplysning på Din fru. I samband med mina omprövningar, så kikade dock KF, via Skatteverket, på min sambos inkomst. Förmodligen för att säkerställa att de uppgifter som jag hade angett var korrekta.
Har dom alltså ingen rätt att göra kreditupplysning på min sambon när jag har skuldsanering? Men jag ska ändå ompröva om hens inkomst ökar?

Har dom alltså ingen rätt att göra kreditupplysning på min sambon när jag har skuldsanering? Men jag ska ändå ompröva om hens inkomst ökar?
Man kan kontrollera inkomst på annat sätt än kreditupplysning, helt utan att vederbörande får veta det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp