- Meddelanden
- 195
- Mottagna reaktioner
- 58
- Poäng
- 177
Jo självklart men är ju inga nya uppgifter oftast som framkommer vilket gör att bedömningen borde hållaDet är för att de fortsätter att göra utredningen efter inledande.
Jo självklart men är ju inga nya uppgifter oftast som framkommer vilket gör att bedömningen borde hållaDet är för att de fortsätter att göra utredningen efter inledande.
Fick ni inte komplettera med något? Fick ni bara avslag? Hur lång tid efter inledande?Men det är ju detta som är så märkligt med bedömningen tycker jag. När man uppger allt vid telefonsamtalet och får inledande för att sen få avslag. Samma hände mig. Trodde innan att denna bedömningen avseende skälighet gjordes vid inledande bedömningen och inte bara om man är kvalificerad insolvent.
Det som kommer in efter beslut om inledande är ju uppgifter från borgenärerna som skall in i utredningen t ex.Jo självklart men är ju inga nya uppgifter oftast som framkommer vilket gör att bedömningen borde hålla
Är CSN en av de som kontaktar kronofogden om information gällande skulder eller pausas skulderna automatiskt vid skuldsanering och därmed sker inte kontakten mellan CSN och Kronofogden?Det som kommer in efter beslut om inledande är ju uppgifter från borgenärerna som skall in i utredningen t ex.
Innan inledande så har ju inga uppgifter från dom kommit om när lån uppstod etc.
Borgenärerna är en stor del i utredningen skulle jag tro.
Jo fick yttra mig men var inga nya uppgifter.Fick ni inte komplettera med något? Fick ni bara avslag? Hur lång tid efter inledande?
2 månader efter inledande kom avslaget. Han göra en inbetalning.Jo fick yttra mig men var inga nya uppgifter.
Jo så är det absolut men uppgifterna från de var i stort sett överensstämmande med vad jag uppgivit i ansökan. Var bara en uppgift från borgenär som var helt felaktig men trots underlag som visade det lades ingen vikt vid min invändning avseende detta.Det som kommer in efter beslut om inledande är ju uppgifter från borgenärerna som skall in i utredningen t ex.
Innan inledande så har ju inga uppgifter från dom kommit om när lån uppstod etc.
Borgenärerna är en stor del i utredningen skulle jag tro.
Vid inledande telefonsamtalet dvs inte själva skriftliga ansökanJo så är det absolut men uppgifterna från de var i stort sett överensstämmande med vad jag uppgivit i ansökan. Var bara en uppgift från borgenär som var helt felaktig men trots underlag som visade det lades ingen vikt vid min invändning avseende detta.
Borgenärerna skickar in sina krav och där uppger de när lånen är tagna och det kan tex vara nya uppgifter som inte framkommit tidigare.Jo självklart men är ju inga nya uppgifter oftast som framkommer vilket gör att bedömningen borde hålla
De kan pausas men de kan även få betalas på under saneringen med avsatt summa till det.Det var en kurs
Är CSN en av de som kontaktar kronofogden om information gällande skulder eller pausas skulderna automatiskt vid skuldsanering och därmed sker inte kontakten mellan CSN och Kronofogden?