Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej trådstartare!

Jag har haft skuldsanering drygt 1,5 år nu och undrar hur det har gått för dig..? Hur har du lyckats hänga i och har du några tips på resans väg?

Jag tycker ibland att det är ett riktigt stålbad även om jag såklart är tacksam.

Tycker du att tiden gick fort nu i efterhand?
Hur känns det nu när du snart är i mål!?

Om du hänger här på forumet fortfarande? Är det som en terapi?

Grattis iaf till att de fem åren är slut snart!

Hej alla fina här inne.. Jag har nu 2 månader återstående av min skuldsanering. Dessa 5 år har varit så jäkla tuffa ibland att jag inte riktigt förstår hur jag lyckats. När det varit tuffa månader har jag vänt mig hit in och läst. Känslan av att inte vara ensam i denna situation gör det lättare. Vissa månader när man tex behövt vabba eller själv har varit sjuk och man vet att lönen blir usel har jag mått riktigt dåligt men det har löst sig varje gång.Till er alla i samma situation vill jag säga håll ut det blir snart bra. Tiden har faktiskt gått riktigt fort. Det känns inte som att det gått 5 år redan. 2 betalningar kvar sedan är jag helt skuldfri.. Vilken lycka. Denna sommaren kommer bli den bästa på många många år.. Jag ska spara pengar varje månad till alla oförutsedda händelser .. Ska även spara till en bil som inte går sönder hela tiden som går att lita på..
Tack alla ni här inne för allt stöd❤❤❤

Hej alla fina här inne.. Jag har nu 2 månader återstående av min skuldsanering. Dessa 5 år har varit så jäkla tuffa ibland att jag inte riktigt förstår hur jag lyckats. När det varit tuffa månader har jag vänt mig hit in och läst. Känslan av att inte vara ensam i denna situation gör det lättare. Vissa månader när man tex behövt vabba eller själv har varit sjuk och man vet att lönen blir usel har jag mått riktigt dåligt men det har löst sig varje gång.Till er alla i samma situation vill jag säga håll ut det blir snart bra. Tiden har faktiskt gått riktigt fort. Det känns inte som att det gått 5 år redan. 2 betalningar kvar sedan är jag helt skuldfri.. Vilken lycka. Denna sommaren kommer bli den bästa på många många år.. Jag ska spara pengar varje månad till alla oförutsedda händelser .. Ska även spara till en bil som inte går sönder hela tiden som går att lita på..

...och Du har väll den ”gamla” skuldsaneringen, så ja antar att Du inte har 2 betalfria månader om året, eller?
Det måste vara än mer svårare att uthärda kan ja tänka mig... :(

Bra kämpat - riktigt jäkla bra kämpat ! ❤️

...och Du har väll den ”gamla” skuldsaneringen, så ja antar att Du inte har 2 betalfria månader om året, eller?
Det måste vara än mer svårare att uthärda kan ja tänka mig... :(

Bra kämpat - riktigt jäkla bra kämpat ! ❤️
Ja jag går den gamla och det är tufft.. Tack.. Bra kämpat du med.. Inga betalningsfria månader nej. Men kom just på att jag missat en gäldenär vid kanske 4 olika tillfällen och är jätteorolig vad som kommer hända nu...

Ja jag går den gamla och det är tufft.. Tack.. Bra kämpat du med.. Inga betalningsfria månader nej. Men kom just på att jag missat en gäldenär vid kanske 4 olika tillfällen och är jätteorolig vad som kommer hända nu...

Då jag inte är så insatt i det här med skuldsanering så undrar jag. Du säger att du missat betala till en gäldenär då o då. Vad kan hända då ???. Kan saneringen sägas upp ?. Som sagt inte insatt, men blev lite nyfiken. För det vore ju för jävligt om det skulle kunna sägas upp så nära målet. Håller mina tummar.

Kan också lova dig, blev själv heeeelt skuldfri för ett par månader sedan, det var en väldigt väldigt skön känsla. Har nog aldrig haft så mycket mat i kyl o frys som nu. Och glädjen när hela lönen satt kvar på kontot efter den 25de. Ja, underbar feeling.

Ljuvligt, men wowfaktorn infann sig inte riktigt i början trots allt. Det är först nu jag börjar känna efter ett par månader, att fan jag är helt jädra skuldfri. Inte ett lån, inte en skuld, pengar kvar på kontot etc etc. Buffertsparandet har det gått lite si o så med hehehe. Mest gjort saker jag inte haft råd med förut. Men buffertsparandet börjar denna månad.

Stooooort grattis o kanonbra kämpat.

Senast ändrad:

Vad härligt att höra!!

Ja det är en tuff resa, och för dig utan betalningsfria månader dessutom. Men den känslan du har nu måste vara galet skön.

Jag har ju större delen kvar av min skuldsanering och ibland känns den oändlig. Men såklart är jag tacksam som fått möjligheten, och jag lever ju bättre än innan. Nu är ju allt jag köper betalt med intjänade pengar och inte lånade, vilket är väldigt skönt. Jag har tagit ett extrajobb också där jag tjänar nån 1000 lapp extra i månaden så man kan leva lite bättre än en mygga.
Dock har jag ett krävande hetidsjobb redan, men vad gör man inte. Vänder sig ut och in minst sagt. Men det är skönt när de där extra pengarna landat.

Har du någon mer tanke om att du ska göra något särskilt när du blir ”fri”?

Jag funderar endel på det, för att få drömma lite som ändå kommer bli verklighet. Det är en härlig känsla, en dag så..:)

Lycka till med ditt nya skuldfria liv!!

Litet sidospår kanske men om man har kortare betalplan och sedan sparar till ex en ny bil o köper den. Kan skuldsaneringen förlängas då? Alltså kan man få lov att börja betala igen för att någon tycker att man har pengar. Skuldsanering är ju i 5 år oavsett betalplanens längd. Någon som förstår och vet?

Litet sidospår kanske men om man har kortare betalplan och sedan sparar till ex en ny bil o köper den. Kan skuldsaneringen förlängas då? Alltså kan man få lov att börja betala igen för att någon tycker att man har pengar. Skuldsanering är ju i 5 år oavsett betalplanens längd. Någon som förstår och vet?

Ingen aning om hur det fungerar. Det jag tänker kan hända är att om man får markant ökning av inkomsterna och lägger det på bil istället för att begära omprövning, så kan det förlängas. Kanske någon annan som vet bättre? Tänker annars att så länge man håller betalplanen och om man klarar av att spara undan så borde det gå?

Min handläggare sa till mig att vill jag spara och leva snålt så är det upp till mig. Bara betalningsplanen följs och min inkomst inte ökar med 4-5000 kr regelbundet. Enstaka månader med mer i lön är inte grund för omprövning.

Min handläggare sa till mig att vill jag spara och leva snålt så är det upp till mig. Bara betalningsplanen följs och min inkomst inte ökar med 4-5000 kr regelbundet. Enstaka månader med mer i lön är inte grund för omprövning.
4-5000 .. menas det ökning generellt per månad eller år? En löneförhöjning årligen genererar mer än 4-5000 tänker jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp