Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen betalplan, men

Hej!
Nu har jag till slut fått förslag på skuldsanering med betalplan som jag godkänt. Det jag tyckte var märkligt som jag funderade på är vanligt är att flera skulder saknas. Dvs de är ej inrapporterade till KFM trots att de fanns med i min ansökan. De har fått påminnelser att komma in med anspråk och inte gjort det. Är det ovanligt? Är ganska betydande belopp även vid en sanering så skulle de få en hel del tillbaka. Eg spelar det ju inte mig någon roll eftersom skulderna ändå ingår i saneringen, men tycker det är skumt att inte borgenärerna vill ha tillbaka iaf de pengar som går. Tjänar hyfsat så kommer ju ändå bet in nästan 40 procent av totala skuldbördan.

Inte helt sällsynt, kan innebära fördröjning pga att det kommer nya förslag så det blir omtag i processen flera gånger.

För mig så saknades 2 skulder mellan 20.000-30.000 i betalplanen. En av dessa kom in med skulden 3 veckor efter att jag ringt och godkänt betalplanen, fick ringa och godkänna/bekräfta att den skulden skulle ingå med.

Den andra skulden är från Pjum och saknas fortfarande trots påminnelser efter 6 veckor sen jag godkände betalplan och 3 månader sen inledande.

Har tur i mitt fall med att borgenärerna inte behöver godkänna/få möjlighet att yttra sig om betalplanen en andra gång efter att en av skulderna kom sent, det påverkar procenten dom får så lite.

Men handläggaren sa till mig om exempelvis skulden som kom i efterhand varit över 100.000 så hade han varit tvungen att delge betalplanen på nytt till alla borgenärer som måste acceptera det lägre beloppet.

För mig så saknades 2 skulder mellan 20.000-30.000 i betalplanen. En av dessa kom in med skulden 3 veckor efter att jag ringt och godkänt betalplanen, fick ringa och godkänna/bekräfta att den skulden skulle ingå med.

Den andra skulden är från Pjum och saknas fortfarande trots påminnelser efter 6 veckor sen jag godkände betalplan och 3 månader sen inledande.

Har tur i mitt fall med att borgenärerna inte behöver godkänna/få möjlighet att yttra sig om betalplanen en andra gång efter att en av skulderna kom sent, det påverkar procenten dom får så lite.

Men handläggaren sa till mig om exempelvis skulden som kom i efterhand varit över 100.000 så hade han varit tvungen att delge betalplanen på nytt till alla borgenärer som måste acceptera det lägre beloppet.
Ok ja den infon fick inte jag om ny delgivning. En av skulderna som saknas är närmare 300 000 nämligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp