Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen bestämt mig att berätta om mina skulder

Konsumtion, semestertider. Jag vill veta såklart vad jag lägger ut på allt detta per månad, och jag vet på ett ungefär. kanske var dåligt uttryckt av mig men jag skäms att jag försatt mig i denna situation och inte löst det tidigare. Jag vill lösa detta och ändra mitt beteende för överlevnad för det ska ske. Ja han har väldigt stark ekonomi och har en kontantinsats själv för att köpa.
Tack snälla!
Hur långt fram i tiden ligger husköpet? Är det 6 månader fram? Då börjar du redan idag gå igenom bostaden och hitta saker du kan sälja, alla dessa pengar lägger du på din minsta kredit som du har synlig på din Uc. Du kan logga in i Kreddy-appen som är gratis och där ser du lån och krediter som syns på din Uc och som banker kan se.

Vore bra om du kan specificera dina skulder här, långivare, skuld kvar att betala, ränta, samt månadskostnad.
Så kan du få mer konkret hjälp.

Hej, vad bra att du insett redan nu att du rutchar utför en farlig backe, och att du nu bromsar in. Som de andra har sagt så är 150 000 inte så mycket. Själv hade jag skulder på nästan en halv miljon när det var så värst, och för mig tycktes jag dömd till en mycket dyster framtid. Idag är jag ”skuldfri”, dvs jag fick ett lån med ganska bra ränta med en mycket hanterbar månadskostnad. Din skuld, med din lön, är mera än hanterbar så länge du blir av med högräntelån och krediter.

Vilka lån har du, till vilka, och vad betalar du per månad?

Hej, vad bra att du insett redan nu att du rutchar utför en farlig backe, och att du nu bromsar in. Som de andra har sagt så är 150 000 inte så mycket. Själv hade jag skulder på nästan en halv miljon när det var så värst, och för mig tycktes jag dömd till en mycket dyster framtid. Idag är jag ”skuldfri”, dvs jag fick ett lån med ganska bra ränta med en mycket hanterbar månadskostnad. Din skuld, med din lön, är mera än hanterbar så länge du blir av med högräntelån och krediter.

Vilka lån har du, till vilka, och vad betalar du per månad
Jaa jag kan inte dölja detta längre då sambon kollar hus och vill söka om bolån så jag måste lägga alla kort på borden. Hur fixar man samlingslång och vad brukar vara bäst? Jag vill verkligen lösa detta, för min familj. Har mått så dåligt så länge.. heja dig som blivit ”skuldfri” och att det löst sig för dig. Känner mig hoppfull, tack snälla.

Det är detta jag har
Qliro har jag 22 000 i delbetalning
2700 kr i månaden
Med mera bank 7015 kr kvar , 11,55 % ränta
Betalar 1307 kr mån.
Anyfin 108 500 kr , hittar ingen ränta men typ 13% kanske
8700 kr i månaden
Kreditkort Collector totalt 15000 - betalar 800 kr i månaden

Jag är med i facket och sökte ett medlemslån. Om du är med i en fackförening så är räntan färdigförhandlad. Generellt ligger den lite högre än genomsnittet, men det är för att ta höjd för att alla som söker kanske inte har världens bästa ekonomi. Med andra ord, det är lite lättare att få det än vanliga lån. Om du är med i facket, kolla på deras hemsida. Om du inte är med i facket, gå med och vänta några månader så kan du söka du också. Kolla också appen Kreddy - den visar ditt kreditbetyg. Om du har bättre än 4% bör det gå att få medlemslån. Om du har sämre, så kan du köra snöbollsmetoden ett tag.

Samlingslån kan du söka via Lendo.
Månadskostnaden för ditt Anyfine lån är ohyggligt hög!!!!! Jag skulle prioriterat att få bort det lånet så snabbt som möjligt!

Mycket starkt av dig att vilja berätta. Jag lovar dig att du kommer känna efteråt att det är det bästa du gjort och ångrat dig att du inte berättat tidigare. Jag tror verkligen inte din sambo kommer lämna dig.

Om du läser mina tidigare trådar så kan du se att jag varit i samma situation men med betydligt högre skuldbörda än dig. Jag känner igen din situation och känslor, och den kvällen var nog bland det värsta & bästa i mitt liv. När jag tänker tillbaka på den där kvällen så hade jag så mycket ångest och tårarna tog aldrig slut. Sov 2 dagar i streck efter dagen för jag var så ut-tömd på energi.

Hoppas att allt gått bra ikväll.

Om jag var du skulle jag specificera upp alla kostnader, räntor, och vilka långivare. Vad kostar det dig i månaden, och vilken har högst ränta? Eftersom du har så ”liten” skuldbörda så skulle jag kört snöbollseffekten. Lev snålt några månader och håll dig till det. Sälj av saker. Extra jobba.

Mycket starkt av dig att vilja berätta. Jag lovar dig att du kommer känna efteråt att det är det bästa du gjort och ångrat dig att du inte berättat tidigare. Jag tror verkligen inte din sambo kommer lämna dig.

Om du läser mina tidigare trådar så kan du se att jag varit i samma situation men med betydligt högre skuldbörda än dig. Jag känner igen din situation och känslor, och den kvällen var nog bland det värsta & bästa i mitt liv. När jag tänker tillbaka på den där kvällen så hade jag så mycket ångest och tårarna tog aldrig slut. Sov 2 dagar i streck efter dagen för jag var så ut-tömd på energi.

Hoppas att allt gått bra ikväll.

Om jag var du skulle jag specificera upp alla kostnader, räntor, och vilka långivare. Vad kostar det dig i månaden, och vilken har högst ränta? Eftersom du har så ”liten” skuldbörda så skulle jag kört snöbollseffekten. Lev snålt några månader och håll dig till det. Sälj av saker. Extra jobba.
Tack snälla!
va skönt att det gått bra för dig efteråt, och som du säger är det absolut den värsta och bästa kvällen, en sån börda som äntligen fick släppas ut!
Allt gick jätte bra, han tog det bra och hade det på känn för jag sa tidigare att vi behövde prata ikväll. Jag grät så jag trodde att jag skulle kräkas, men så skönt att vara ärlig. Han var ett sånt stöd och så fin mot mig, trots att jag inte förtjänar det!

Nu har jag tagit ett samlingslån för att betala av alla dyra lån/krediter så jag får en fast kostnad varje månad på eländet. Jag är inte i mål, men en bit på vägen. Vi har en plan framåt och jag ska börja sälja saker imorgon och betala av lånet av dom pengarna. Efter detta ska jag låsa mig från Qliro/klarna så detta aldrig sker igen!

tack alla som svarat och för stöd. Utan detta forum hade jag aldrig vågat berättat, eller tagit mig i kragen innan det blev mycket mycket värre. Återigen tack snälla!!

Samlingslån kan du söka via Lendo.
Månadskostnaden för ditt Anyfine lån är ohyggligt hög!!!!! Jag skulle prioriterat att få bort det lånet så snabbt som möjligt!
Jaa nu har jag tagit ett samlingslån på allting med en total månadskostnad som är mycket mycket mindre än det jag betalar idag, så nu blir det ändring! Tack snälla

Jaa nu har jag tagit ett samlingslån på allting med en total månadskostnad som är mycket mycket mindre än det jag betalar idag, så nu blir det ändring! Tack snälla
Toppen! Mitt tips är att inte handla mer på avbetalning och att börja spara!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp