Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ännu en som har frågor om skuldsanering

Jag har haft skuldsanering. Jobbade deltid under hela saneringen (jobbade dock galet mkt innan..så pass att jag höll pågå i väggen..)
Ja men tänkte att det lät lite konstigt att det skulle vara nån krav att man ska ha fulltidsarbete för att kunna bli beviljad skuldsanering. I mitt fall hade ett 100% kontrakt betydd mindre i årsinkomst än vad jag har nu.

Spelar det någon roll hur mycket sambon har i lön? Menar om de räknar att hon ska stå för hälften av alla utgifter som hyra mm, och sen betalplan på min lön , sambon ska väl inte betala på mina skulder i min skuldsanering? Hur jag än räknar så får vi behålla mer i en ev skuldsanering än vad vi gör nu. Kan det stämma? Isåfall det enda negativa är anmärkningen jag får i samband med skuldsanering, men betalar mindre än jag gör nu och skuldfri efter 5 år...detta såklart ifall jag får skuldsanering.

Spelar det någon roll hur mycket sambon har i lön? Menar om de räknar att hon ska stå för hälften av alla utgifter som hyra mm, och sen betalplan på min lön , sambon ska väl inte betala på mina skulder i min skuldsanering? Hur jag än räknar så får vi behålla mer i en ev skuldsanering än vad vi gör nu. Kan det stämma? Isåfall det enda negativa är anmärkningen jag får i samband med skuldsanering, men betalar mindre än jag gör nu och skuldfri efter 5 år...detta såklart ifall jag får skuldsanering.

Ja det spelar roll. Ni ska inte stå för hälften var utan en proportionell andel av kostnaderna

Ja det spelar roll. Ni ska inte stå för hälften var utan en proportionell andel av kostnaderna
Andel av kostnaderna, menar du då utgifter för hushållet eller även mina lån? Såklart ska sambon stå för sin del av hyran, elen mm men inte en del av kostnaderna för min skulder ?

Om du går in på kfm och fyller i uppgifter för löneutmätning får du en hum om hur det kommer se ut.

Om du går in på kfm och fyller i uppgifter för löneutmätning får du en hum om hur det kommer se ut.
Sagt och gjort! Tack för tipset! Räknade in min inkomst 26500 och sambos 30000 i månaden innan skatt och fick svaret

Belopp som Kronofogden kan utmäta​

4 679 kronor per månad

inte mer än så? Detta skulle isåfall vara för bra för att vara sant. Betalar över 20000kr nu

gör jag något fel?

Sagt och gjort! Tack för tipset! Räknade in min inkomst 26500 och sambos 30000 i månaden innan skatt och fick svaret

Belopp som Kronofogden kan utmäta​

4 679 kronor per månad

inte mer än så? Detta skulle isåfall vara för bra för att vara sant. Betalar över 20000kr nu

gör jag något fel?

Det lät lite. Hög hyra, lång till jobb och många barn?

Tjänar sambon mer får hen betala mer på hyran osv.

Det lät lite. Hög hyra, lång till jobb och många barn?
Ett barn under 18, jag har 1500 resekostnader och sambon 2300 då hon måste köpa tågkort. Hyra ca 12000kr. sänkte resekostnader mm och det blev 5800 kr. Även om de skulle dra 10000kr, skulle det vara stor skillnad jämfört med vad vi betalar nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp