- Meddelanden
- 1 110
- Mottagna reaktioner
- 511
- Poäng
- 597
Ja tänkte dra ned u-Skottet längre fram. Just nu inte aktuellt.
Ja tänkte dra ned u-Skottet längre fram. Just nu inte aktuellt.
Straffavgift för mer jobb. Hmm låter inte troligt. Aldrig hört. Vad du har gjort för att sänka vet inte dom, du kan nyligen sålt av aktier gjort vinst någonstans etc etc , Ne du kan sänka vad du vill. Man lär få kvarskatt månaden efter att betala sen. Men då får man ändra tillbaka.Hade nyss ett trevligt samtal med handläggare på Skatteverket.
Vill sänka ner underskott av kapital för att snygga till profilen, till kostanden av att få mindre tillbaka, utan tanke att i efterhand begära tillbaka det, och frågade hur jag skulle gå till väga.
Enligt handläggaren fanns två alternativ för att sänka; 1. kunde fördelas på t.ex. sambo 2. om uppgifterna inte stämmer pga. av inrapporteringen varit för mycket.
Frågade då om jag inte kunde skruva ner direkt i bilagan innan godkännande, vilket hade varit + för dom, men det blir enligt henne inte riktigt då de har underlag från samtliga och att summan som är tryckt är den riktiga.
Hon påpekade att det var grumligt vatten och kan medföra straffavgift....
Men när jag läser runt här blir jag av annan uppfattning
Stämmer verkligen det?
Eller kan jag i praktiken ange vilket belopp som helst?
(Ber ju inte om mer direkt haha)

Varför ringer du och frågar? Nu har du verkligen ögonen på dig för ”straffavgift”. Jag har ändrat fram och tillbaka i 7 år utan straffavgift.Hade nyss ett trevligt samtal med handläggare på Skatteverket.
Vill sänka ner underskott av kapital för att snygga till profilen, till kostanden av att få mindre tillbaka, utan tanke att i efterhand begära tillbaka det, och frågade hur jag skulle gå till väga.
Enligt handläggaren fanns två alternativ för att sänka; 1. kunde fördelas på t.ex. sambo 2. om uppgifterna inte stämmer pga. av inrapporteringen varit för mycket.
Frågade då om jag inte kunde skruva ner direkt i bilagan innan godkännande, vilket hade varit + för dom, men det blir enligt henne inte riktigt då de har underlag från samtliga och att summan som är tryckt är den riktiga.
Stämmer verkligen det?
Jag är inne på samma spår som du i år. Vet du när man måste betala in det man fått tillbaka skatten OM man sänker underskottet efteråt??Straffavgift för mer jobb. Hmm låter inte troligt. Aldrig hört. Vad du har gjort för att sänka vet inte dom, du kan nyligen sålt av aktier gjort vinst någonstans etc etc , Ne du kan sänka vad du vill. Man lär få kvarskatt månaden efter att betala sen. Men då får man ändra tillbaka.
JuliJag är inne på samma spår som du i år. Vet du när man måste betala in det man fått tillbaka skatten OM man sänker underskottet efteråt??
Hade nyss ett trevligt samtal med handläggare på Skatteverket.
Stämmer verkligen det?

Blir det så pga omprövning kanske, i så fall går det till kfm första helgen i augusti