Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ändring av underskott - hur lång tid?

Hej,

Jag ändrade mitt underskott till 0 och fick det godkänt 24 september av Skatteverket. När uppdateras detta i deklarationen? Undrar både för bisnode och uc.

Har ju fått en stor summa att betala tillbaka nu 25 oktober när jag skrev ner underskottet….

Vill söka samlingslån.

Hej,

Jag ändrade mitt underskott till 0 och fick det godkänt 24 september av Skatteverket. När uppdateras detta i deklarationen? Undrar både för bisnode och uc.

Har ju fått en stor summa att betala tillbaka nu 25 oktober när jag skrev ner underskottet….

Vill söka samlingslån.
Är i samma sits. Jag fick det uppdaterat cirka 2 veckor efter sänkning

Om man sänker det. Måste man betala in skatt då så pass snart efteråt?

Jag har försökt sänka mitt och fick till svar att skicka in en blankett. Hur lång tid tar det från att man skickat till att få det ändrat hos Skatteverket?

Inte undra på att skatteverket har att göra när dom får sitta och ändra helt korrekta deklarationer för att dopa kreditvärdighet..
Dom har ju börjat vägra att återställa till ursprunget för vissa, kan ju bli knepiga konsekvenser

Inte undra på att skatteverket har att göra när dom får sitta och ändra helt korrekta deklarationer för att dopa kreditvärdighet..
Dom har ju börjat vägra att återställa till ursprunget för vissa, kan ju bli knepiga konsekvenser
Äh nu tar du i. Har ändrat cirka 40 tal gånger aldrig ett ljud. En myndighet skall rätta sig efter direktiv som följer. Om en deklarationen är korrekt att återställa till ursprung så finns det ingen anledning att ge konsekvenser.

Senast redigerad av en moderator:
Hej,

Vill söka samlingslån.
Uppdateras på UC nästa vecka. Någon gång första veckan på ny månad körs skatteverkets uppdateringar mot kreditupplysningsföretagen.

Du hinner ändra tillbaka i mitten på oktober efter du sökt utan problem. Då slipper du betala.

Har gjort detta vid 2 tillfällen när jag behövt bättre bisnode.

Senast ändrad:
Äh nu tar du i. Har ändrat cirka 40 tal gånger aldrig ett ljud. En myndighet skall rätta sig efter direktiv som följer. Om en deklarationen är korrekt att återställa till ursprung så finns det ingen anledning att ge konsekvenser
Kan nog finnas anledning då det är straffbart att medvetet lämna oriktiga uppgifter i deklarationen. Om det sker har jag ingen aning om då jag vanligen inte sysslar med att ljuga i mina deklarationer.

Senast redigerad av en moderator:
Kan nog finnas anledning då det är straffbart att medvetet lämna oriktiga uppgifter i deklarationen. Om det sker har jag ingen aning om då jag vanligen inte sysslar med att ljuga i mina deklarationer.
Det är lagligt att ändra underskottet. Man behöver inte ta emot en skatteåterbäring. Man behöver heller inte betala om man har mer underskott att rapportera.

Äh nu tar du i. Har ändrat cirka 40 tal gånger aldrig ett ljud. En myndighet skall rätta sig efter direktiv som följer. Om en deklarationen är korrekt att återställa till ursprung så finns det ingen anledning att ge konsekvenser.
Vårda ditt språk.
Det är personer som skrivit här att skatteverket ifrågasatt när det ändras fram och tillbaka. Jag vet inte vad skatteverket har för direktiv när det gäller ändringar som saknar grund.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp