Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändring av Ränta brev

Hoppar på tråden! Jag fick lägga till lite i en k5 som gjorde att jag fick tillbaka mindre belopp än vad som stod från början, är det kört för mig också då pga ”ändring”?
Det kommer nog räknas som en ändring!

@Lasseman @Myra vet ni om jag behöver skicka in den på nytt? Eller ska jag bara låta det vara som det står på brevet jag fick av skatteverket? Det stod att jag inte behöver göra någonting
Gör inget utan avvakta, håll koll de närmaste dagarna/veckan och står det fortf ej skickad så skicka in den då för har du inte fått pengarna utbetalda så spelar det ingen roll.

Gör inget utan avvakta, håll koll de närmaste dagarna/veckan och står det fortf ej skickad så skicka in den då för har du inte fått pengarna utbetalda så spelar det ingen roll.
Okej! Tack! När ska Skatteverket betala ut egentligen?

Även Jag har fått besked om en ändring på kivra. Ringde skatteverket imorse. Å förklarade läget. Summan var exakt det jag ska få tillbaka så sjukt onödig "ändring". Hon rådfrågade kollegor men kunde inte ge ett svar till 100% men tror att jag får tillbaka i april ändå. Eftersom ändringen inkom i deras system 3april (dvs sista dagen). Trots jag fick det 4:e april på kivra.

Hon sa att jag för säkerhetsskull inte skulle skicka in på nytt. Eftersom beloppet är samma. Å invänta förhoppningsvis ett slutskattebesked till veckan.
Ja är det så borde de ju va grönt tycker jag. Antar min ändring kom den 3e också, fast jag fick mailet den 4e.
Då borde det ju gälla att ”inte göra någonting, så betalas det ut som vanligt”.

Så, nu har även jag pratat med Skatteverket, och det svaret jag fick ang. slutskattebesked/utbetalning var att det beror på om mina uppgifter hinner komma med i deras körningar, vilket enligt handläggaren var lite av ett lotteri beroende på hur belastade deras system är.

Hans gissning var att vissa bolag har automatiska körningar som är datumsatta att skicka in alla uppgifter till Skatteverket ett specifikt datum för alla deras kunder, oavsett om det är några faktiska ändringar eller ej.

Med andra ord; skicka inte in deklarationen på nytt, sitt lugnt (hur fan ska det gå till?!) i båten och håll tummarna för att du får ett slutskattebesked nästa vecka...

Tillägg; företag kan skicka in uppgifter om ändringar när som helst, så att de har skickat in en ändring före eller efter den 3/4 spelar ingen som helst roll för dig, då företag har andra datum/deadlines att förhålla sig till än privatpersoner.

Jag gick igenom tidigare års utbetalningar, när skatten kommit någon vecka tidigare i april och skatteutbetalningen från Skatteverket körs på lördagen, helgen innan.

Med andra ord vet vi alla om vi får pengar tillbaka nästa vecka ifall det är uppdaterat på lördag på vårt skattekonto. Jag HOOOOOPPPPAAAAAS att så sker.

Jag gick igenom tidigare års utbetalningar, när skatten kommit någon vecka tidigare i april och skatteutbetalningen från Skatteverket körs på lördagen, helgen innan.

Med andra ord vet vi alla om vi får pengar tillbaka nästa vecka ifall det är uppdaterat på lördag på vårt skattekonto. Jag HOOOOOPPPPAAAAAS att så sker.
Stämmer bra det. Varje söndag veckan innan utbetalning har jag fått slutskattebesked i Kivra så man får väl hoppas på det. Jag antar att Skatteverket gärna betalar ut så snabbt som möjligt för annars måste de betala ränta på pengarna så när jag fick en ränteändring ett år så fick jag pengarna ändå i april trots att jag fick skicka in deklarationen på nytt

Stämmer bra det. Varje söndag veckan innan utbetalning har jag fått slutskattebesked i Kivra så man får väl hoppas på det. Jag antar att Skatteverket gärna betalar ut så snabbt som möjligt för annars måste de betala ränta på pengarna så när jag fick en ränteändring ett år så fick jag pengarna ändå i april trots att jag fick skicka in deklarationen på nytt

Var det efter sista datum som du skickade in deklarationen på nytt då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp