Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ändrade ränteutgifterna

Hej! Efter 2års pluggade och en jäkla hög med lån så lyckades jag Jobba ihop 232000kr (timlön på 159kr ökar snart med några kr till) med heltidsstudier i nacken. Dock så kom jag inte undan mina överjävliga lånutgifter 90k i ränta som jag sänkte till 28900kr för att det ska se bättre ut, gjorde jag fel i detta skulle jag sänkt lite mer? Blir ungefär 12.5% i ränteutgifter av min inkomst (vilket är högt bara det) men skulle se heldumt ut om jag sänkte mer tänkte jag. Har synliga blancolån och kreditkort på ca 300k samt 50-60 i lån som inte syns. Har fast jobb sedan februari 2016 tjänar i snitt 24-27k innan skatt varje månad (har ej fast månadslön, är timlön) Så min fråga lyder nu, tror ni jag har någon som helst chans att samla ihop lånen på 300k eventuellt 350k till ett och samma? Har vidriga räntor på samtliga förutom ett där jag har 18000kr med 4.55% ränta. Ska tilläggas att jag har lån på BN med ränta på 18% redan kommer även ha 5 UC fram till augusti då försvinner två till.

DIn korrigering ser rimlig ut tycker jag. Samlingslån i den storleken kan dock bli lite knivigare, men kan gå. Vad har du för kreditbetyg?

Just nu så är mitt betyg högt! Ca 15% Hade endast 72000kr årsinkomst med underskott på 48000kr förra året. Så får se hur det sänks efter deklarationen inkommit. Har inga anmärkningar eller övertrakasseringar så det känns "bra"

Hur kan man sänka underskott så att det ser bättre ut? :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp