- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Nä deklarationen är ju gjord. Slutskattebeskedet är väl på g.är det inte bara att logga in och göra ändring av deklarationen?
Nä deklarationen är ju gjord. Slutskattebeskedet är väl på g.är det inte bara att logga in och göra ändring av deklarationen?
Jo jag vet men om jag ibte minns helt fel sen förra året så har jag sett att bär man är inloggad kunde ändra i en redan inlämnad deklaration men det kanske bara gäller en korttid efter att man lämnat in deklarationen.Nä deklarationen är ju gjord. Slutskattebeskedet är väl på g.
Jo jag vet men om jag ibte minns helt fel sen förra året så har jag sett att bär man är inloggad kunde ändra i en redan inlämnad deklaration men det kanske bara gäller en korttid efter att man lämnat in deklarationen.
Kom på att ngn skrev att ändringar skulle skickas manuellt
Jag har också EnskildfirmaFår jag fråga dig/er en sak?
När jag sen har fyllt i omprövnings-blanketten där jag begär att det beloppet för ränteutgifter som jag tog bort vid deklarationen nu ska läggas tillbaks och jag skickat in blanketten till Skatteverket.
Vad händer efter det?
Får jag brev eller nåt på Kivra om att dom har godkänt min omprövning typ där det står "nu är ditt underskott det här beloppet istället" och "din skatt att betala är nu det här lägre beloppet istället."
Eller hur funkar det?
För jag har enskild firma och skatt att betala gick upp till typ 70.000kr när jag tog bort mina ränteutgifter från deklarationen och skatt att betala var typ 50.000kr innan jag tog bort det där beloppet för ränteutgifter på deklarationen.
Jag har också Enskildfirma
Men jag kan tyvärr inte svara på din fråga, jag undrar exakt samma.
Men man får väl tillbaka på skatten om man lägger till ränteutgifter som man tagit bort???
aha ok... jag skulle få tillbaka på skatten ca 19 tusen men när jag tog bort en del räntor så blev det bara 11 000 att få tillbaka. därför tänker jag att när jag begär omprövning av deklarationen så kommer jag få tillbaka de andra 7-8 tusen.Mik skatt att betala var på cirka 50k när alla mina ränteutgifter var med.
Nör jag tog bort en hel del av dom så gick skatten upp till över 70k.
Självklart. Men hur går det till?aha ok... jag skulle få tillbaka på skatten ca 19 tusen men när jag tog bort en del räntor så blev det bara 11 000 att få tillbaka. därför tänker jag att när jag begär omprövning av deklarationen så kommer jag få tillbaka de andra 7-8 tusen.
Ingen aning, tänkte logga in på skatteverket och min deklaration och sen finns det säkert info där hur man begär omprövning. Ska göra det först i augusti.Självklart. Men hur går det till?
https://www.skatteverket.se/privat/...er/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.htmlSjälvklart. Men hur går det till?