Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändra underskott?

hej!

Jag har väldigt högt underskott, men måste skicka in en bilaga till min deklaration vilket gör att jag ej kommer få pengarna nu i april. Min fråga är: om jag sänker mitt underskott nu, deklarerar kommer Min creditsafe upplysning ändras och hag kan ansöka om ett lån för att sedan höja tillbaka underskottet efter lånet och hinna få tillbaka på skatten i Juni?

Att du sänker underskottet påverkar inget i tid när du ändå har bilagor

För din del kommer skattebeskedet i juni och nya inkomsten och underskott syns då på kredirupplysningar, oavsett vad du gör. Sänker du underskottet får du ju inte mycket pengar tillbaka. Efter det kan du ompröva din beslutade deklaration, räkna då med en en handläggningstid på två månader iallafall för att få pengarna som fattas.

Min situation är så här:

Jag har högt underskott och eftersom att jag har enskild firma så ska jag deklarera bilaga och jag kommer inte få tillbaks på skatten. Men jag funderar på att ta bort en hel del av mina ränteutgifter på min deklaration nu så att när jag i aug-sep får min "slutlig skatt" från Skatteverket och UC uppdaterat min inkomst från 2018 + mitt lägre underskott så ska jag ansöka om ett samlingslån och så fort det är utbetalt till mig så tänkte jag lägga tillbaks mina ränteutgifter så att mitt underskott blir högt igen.

- Borde jag göra såhär?
- Hur gör jag detta enklast?
- Kan jag bara ta bort 70.000kr av mina ränteutgifter(har totalt 110.000kr i ränteutgifter) och sen när lånet är utbetalt så lägger jag tillbaks dom 70.000 kronorna som ränteutgifter ELLER ska jag plocka en del olika ränteutgifter och specificera dom exakt vilka jag tagit bort eller kan jag bara sänka med ett belopp och sen höja tillbaks det sen igen? Jag vill bara inte görs nåt fel.
Jag ska i december betala in min skatt och med mina ränteutgifter ska jag betala tillbaks ett belopp men när jag tar bort en större summa av mina ränteutgifter så blir ju skatt att betala betydligt högre. Men jag avser ju som sagt att lägga tillbaks det så fort jag fått lånet.

Era tankar?

Antar att jag kanske krånglar till det förnmig själv. Men kan man ändra tillbaks underskottet(lägga tillbaks det) när man fått lånet? Och dessutom elektroniskt?

Antar att jag kanske krånglar till det förnmig själv. Men kan man ändra tillbaks underskottet(lägga tillbaks det) när man fått lånet? Och dessutom elektroniskt?
Omprövning i efterhand kan man bara göra på pappersblankett. Men det är enkelt, hänvisa bara till de kontrolluppgifter skatteverket fått.

Omprövning i efterhand kan man bara göra på pappersblankett. Men det är enkelt, hänvisa bara till de kontrolluppgifter skatteverket fått.

Ja men kan inte Skatteverket säga att jag manuellt minskat mitt underskott och sedan ökat upp det igen och tycka att det är skumt?
Eller kan jag bara hänvisa till dom förtryckta ränteutgifterna som jag hade på mik deklaration ifall dom skulle krångla mot mig?

Ja men kan inte Skatteverket säga att jag manuellt minskat mitt underskott och sedan ökat upp det igen och tycka att det är skumt?
Eller kan jag bara hänvisa till dom förtryckta ränteutgifterna som jag hade på mik deklaration ifall dom skulle krångla mot mig?
Så länge du håller dig till summan av kontrolluppgifterna så är det inga problem.

Så länge du håller dig till summan av kontrolluppgifterna så är det inga problem.
Mina ränteutgifter gör att jag får lite för högt underskott. Den summan jag tar bort från ränteutgifter kommer jag lägga tillbaks så fort jag fått lånet. Så det är okej?

Mina ränteutgifter gör att jag får lite för högt underskott. Den summan jag tar bort från ränteutgifter kommer jag lägga tillbaks så fort jag fått lånet. Så det är okej?
Absolut, så har jag tidigare gjort. Behövde inte nämna en enda långivare varken när jag ändrade i deklaration eller begärde omprövning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp