Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ändra underskott, när syns på UC?

Jag ansökte om att ändra mitt underskott i somras. En handläggare kontaktade mig och ville skriftligen ha in varför jag ville ändra mitt underskott. Svarade ärligt och fick avslag. Handläggaren sa att de haft nått möte ang detta och att ingen där hade hört talas om att ändra sitt underskott om det inte är fel uppgifter. Hon sa att där är lag på att bankerna ska redovisa räntor och det är inget man kan fiffla med.
Blev helt chockad då jag läser att så många här fått ändrat. Har nu uc 0,4 men får inga lån pga för högt underskott...hela min plan att få ett samlingslån gick åt skogen.

Det är ju inte jättekonstigt att skatteverket inte önskar använda sin handläggartid åt att frisera kreditbetyg..

Är det inte räntekostnaderna som blir underskottet ?
För isåfall vill jag veta hur fan man gör för att ändra det? Jag hade årsinkomst på 270k 2019 och räntor på 102k det ger ett kraftigt underskott, så egentligen skulle det bara vara c:a 27k då, om det nu ska vara max 10% av inkomsten? Vilken blankett använder man och vad ska man fylla i för uppgifter och vad är riskerna ?

Tacksam för svar då jag är HELT grön på detta.

Ställer frågan jag också, vad innebär det att justera underskottet? Hur gör man och går detta att genomföra när man redan jämkar?

Är det inte räntekostnaderna som blir underskottet ?
För isåfall vill jag veta hur fan man gör för att ändra det? Jag hade årsinkomst på 270k 2019 och räntor på 102k det ger ett kraftigt underskott, så egentligen skulle det bara vara c:a 27k då, om det nu ska vara max 10% av inkomsten? Vilken blankett använder man och vad ska man fylla i för uppgifter och vad är riskerna ?

Tacksam för svar då jag är HELT grön på detta.

Man ändrar uppgiften i deklarationen. Tydligen har dock skatteverket börjat neka detta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp