Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändra underskott eller inte?

Hej. Som rubriken lyder så undrar jag ifall jag ska ändra mitt underskott eller inte för att försöka ha ett sånt bra uc som möjligt.

På den nya deklarationen så har jag en inkomst på 480.579kr och ett underskott på 34.719kr. Är det ett okej underskott som inte påverkar mitt uc så mycket eller kommer det att göra det? Har en uc på 1,5% idag.

Det är ok, ändra inte.

Under 10% av inkomst är absolut ingen fara.

Går lite i samma tankar. Här ser det dock värre ut. Inkomst 286 000 (föräldraledigt) och 53000 underskott. Hur mycket bör jag dra ner?

Jag har för mig någon sagt att underskott motsvarande 5% av inkomsten är en bra siffra att sikta på, finns det olika nivåer för när underskottet påverkar UC mer eller mindre?

Går lite i samma tankar. Här ser det dock värre ut. Inkomst 286 000 (föräldraledigt) och 53000 underskott. Hur mycket bör jag dra ner?
Ca 18,5% är kanske högt om man ska vara nere under 10%

Jag har för mig någon sagt att underskott motsvarande 5% av inkomsten är en bra siffra att sikta på, finns det olika nivåer för när underskottet påverkar UC mer eller mindre?
Har ingen aning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp