Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ändra Underskott av kapital!

Hej!

Jag och min sambo sökte bolån. Allt var bra förutom att jag hade ett högt underskott av kapital på UC. Jag har nu ändrat/reducerat detta i efterhand på Skatteverket. När syns de nya uppgifterna på UC? Om vi tillexempel söker igen nästa månad har det hunnits ändras då? Eller ändras det direkt? Eller måste skatteverket godkänna först?

Tacksam för svar!

Jag antar att du begärt omprövning av din deklaration? Det lär inte synas förrän skatteverket granskat och godkänt din nya.

Jag antar att du begärt omprövning av din deklaration? Det lär inte synas förrän skatteverket granskat och godkänt din nya.

Jag har skickat in den på nytt och fått en kvittens på ändringarna? Är det något mer jag behöver göra eller vad menar du men omprövning?:)

Jag har skickat in den på nytt och fått en kvittens på ändringarna? Är det något mer jag behöver göra eller vad menar du men omprövning?:)

Nej, du behöver inte göra något mer, men nu kommer det ta ett tag beroende på hur mycket Skatteverket har att göra, och därefter kommer du få ett beslut där det framgår hur ditt nya underskott blir och hur mycket mer skatt du behöver betala in. Lite osäker på hur snabbt UC tar in de nya uppgifterna, men gissar på att de har någon månadskörning som kollar sånt.

Jag tog bort en massa ränteutgifter från min deklaration så att jag fick kvarskatt som ska betalas in nu i november.
Nu vill jag ändra tillbaks dvs lägga till alla ränteutgifterna igen och istället få tillbaks skatt pga det.
Hur gör jag enklast?

Du kan ju prova, men har läst här på forumet att Skatteverket vill att man ska ändra med blanketten. Men du kan alltid ringa och prata med dem.

Kan jag inte elektroniskt ändra i deklarationen som ovanstående gjort?

Så har jag gjor, inte just med räntor, det var någrs värdepappersaffärer jag justerade, inga bekymmer alls

Kan man manipulera underskottet på det sättet exempelvis inför att söka bolån, att man justerar och tar bort räntor? Sedan lägga tillbaka efter beviljat lånelöfte?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp