Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändra ränteutgifter

Kan man åka dit om man ändrar till 0 för att söka lån sen ändra tillbaka där den var innan

Vissa rättshaverister säger att man inte kan det och att man inte behöver göra avdrag och att dom skatteverket ska göra som man säger och gärna att man ska strula lite extra för att få förtur när man ångrat sig och vill ändra tillbaka.
Jag vet att skatteverket har obalanser och att du kan behöva betala in den skatt som uppstår. Dom ifrågasätter i större omfattning också då dom ska göra taxeringsbeslut och inte lägga handläggartid på att dopa folks kreditbetyg

Jag har ändrat utan problem flera gånger, tyvärr så är det inte jag rekommenderar för det KAN uppstå problem

Jag har ändrat utan problem flera gånger, tyvärr så är det inte jag rekommenderar för det KAN uppstå problem
Jag har inte testat och vågar nog inte börja mixtra med det heller. Men bara för nyfikenhetens skull undrar jag vilka problem som kan uppstå?

Har ändrat flera gånger utan problem. Skrivit ner ca 200.000 i underskott till 0. väntat till kreditupplysningsföretagen uppdaterat, sen sökt lånet jag ska ha och skrivit tillbaka underskottet.

Inget behöver betalas och det går snabbt att ändra underskott. När du fåt beslutet att underskottet är 0 så får du mailadress till handläggare. Maila bara att du vill ändra tillbaka det sen så fixar dom direkt så man slipper skatteskuld.
Det är lagligt att ändra till mindre underskott med och ta emot mindre pengar i återbäring, sen ändra tillbaka till ursprungliga beloppet för att man inte vill betala.

Har ändrat flera gånger utan problem. Skrivit ner ca 200.000 i underskott till 0. väntat till kreditupplysningsföretagen uppdaterat, sen sökt lånet jag ska ha och skrivit tillbaka underskottet.

Inget behöver betalas och det går snabbt att ändra underskott. När du fåt beslutet att underskottet är 0 så får du mailadress till handläggare. Maila bara att du vill ändra tillbaka det sen så fixar dom direkt så man slipper skatteskuld.
Det är lagligt att ändra till mindre underskott med och ta emot mindre pengar i återbäring, sen ändra tillbaka till ursprungliga beloppet för att man inte vill betala.

Törs man fråga vad källan till din bedömning av att det är lagligt är?

Törs man fråga vad källan till din bedömning av att det är lagligt är?

1697747426287.png

Här är ett gammalt mail med skattehandläggare om detta.
Detta är dock 4 år sedan. så om någon lag ändrats vet jag inte. Men tvivlar på det. Återställde också underskottet en månad senare genom att maila samma handläggare.

Senast ändrad:
Är det någon som gjort detta på senaste tiden och vet hur lång handläggningstiden är?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp