Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äktenskapsförord

Som jag skrev i ett annat inlägg så har Gothia kommit in med en skuld som dom vill att jag betalar in 8000 i månaden på och det innebär att jag troligtvis kommer få släppa åkt jag kämpat för till löneutmätning. Har fått till med alla andra bolag avbetalningar jag klarar av men det här var dödsstöten. Om vi skriver ett äktenskapsförord kan jag då skydda min mans saker han faktiskt jobbat och sparat till för att kunna köpa? Eller är det skilsmässa som är ända utvägen? Inte för att saker är det som betyder mest men efter alla svek jag gjort så är det det ända livskvalitet vi har kvar, det är främst en båt det handlar om .

Som jag skrev i ett annat inlägg så har Gothia kommit in med en skuld som dom vill att jag betalar in 8000 i månaden på och det innebär att jag troligtvis kommer få släppa åkt jag kämpat för till löneutmätning. Har fått till med alla andra bolag avbetalningar jag klarar av men det här var dödsstöten. Om vi skriver ett äktenskapsförord kan jag då skydda min mans saker han faktiskt jobbat och sparat till för att kunna köpa? Eller är det skilsmässa som är ända utvägen? Inte för att saker är det som betyder mest men efter alla svek jag gjort så är det det ända livskvalitet vi har kvar, det är främst en båt det handlar om .

För min mans skulder har Kronofogden utmätt en tavla som tillhör mig som fanns i vårt gemensamma hem. Får de verkligen göra så? Hur kan jag få rättelse?
Ja, om det inte framkommer något annat så utgår Kronofogden ifrån att egendomen i den gemensamma bostaden tillhör den som har skulder. För att få rättelse bör du kontakta Kronofogden och visa att tavlan tillhör dig. Du bör visa köpehandling, arvskiftehandling eller annat bevis om att tavlan tillhör dig. Du kan också överklaga utmätningen.

Har ni rätt att ta mina saker om min make/sambo har skulder hos Kronofogden?
Om det blir aktuellt med en utmätning av egendom, anses personen som har skulder vara ägare till de saker som finns i er gemensamma bostad. För att undvika utmätning av något som tillhör dig, måste du kunna styrka att det är din egendom. Annars har Kronofogden möjlighet att utmäta dem.

/Kronofogdemyndighetens hemsida

Senast ändrad:
Ja de kan ni göra om ni kan visa upp något att din man faktiskt äger detta. Sen registrerar ni detta äktenskapsförord hos Skatteverket. De ska framgå vems båten är, vem som betalat den, och om han har köpt ut dig i båten ska de finnas kvitto på detta och vad du har gjort med pengarna

Senast ändrad:
Vårt äktenskapsförord består först av ett papper med bådas vinst från husförsäljning framgår, sen ett lass med papper där min man betalt av en massa av min lån även för hans del av vinsten, detta redovisas med Kvitton, kontoutdrag och annat. Sen en lista på vad han har köpt ut mig med från vårt gemensamma hem.

Måste det vara pengar inblandat och måste jag redovisa dom? Räcker det inte med papper som visar att han står som ägare och bevis på att han faktiskt betalat det? Om det ska vara pengar, räcker det med en symbolisk summa?

Om ni fortfarande bor ihop hjälper inte något fejkat köp trots alla papper. skilsmässa hjälper inte heller

Om ni fortfarande bor ihop hjälper inte något fejkat köp trots alla papper. skilsmässa hjälper inte heller
För oss hjälpte detta. Då vi hade papper på allt min man betalat för mig och köpt ut mig. Då äktenskapsbalken skyddar den oskyldiga parten. Min man kunde visa upp att han betalat för allt samt att han köpt ut mig från bohaget. Så det hjälpte visst med ett registrerat äktenskapsförord
Och varför skulle inte en skilsmässa hjälpa?? Det blir ju väldigt svårt att mäta ut saker hemma hos nån som inte har några skulder till kronofogden?

Senast ändrad:
Måste det vara pengar inblandat och måste jag redovisa dom? Räcker det inte med papper som visar att han står som ägare och bevis på att han faktiskt betalat det? Om det ska vara pengar, räcker det med en symbolisk summa?
kan ni bevisa att han köpt båten och äger den så skriv ett äktenskapsförord och registrera detta hos Skatteverket. El skriv över båten på en bekant så länge

Vad menar du med fejkat? Det är ju faktiskt så att han har betalat och står som ägare redan, det är bara inte registrerat? Och om vi skiljer oss, vilket inte är något alternativ just nu, hur ska dom då kunna åka till honom och ta hans saker?

Vad menar du med fejkat? Det är ju faktiskt så att han har betalat och står som ägare redan, det är bara inte registrerat? Och om vi skiljer oss, vilket inte är något alternativ just nu, hur ska dom då kunna åka till honom och ta hans saker?

Har han kvar kvitton på köpen är det nog inga problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp