Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äga moped och kronofogden

Nej, men nu var det ju tal om att typ farföräldrar äger och förvarar mopeden och sonen nyttjar den. Då har ju inte föräldrarna någon besittning och sonen som nyttjar den är ju inte gäldenär.
Detta "äger" har ingenting med vem som är registrerad ägare hos Transportstyrelsen.
Står mopeden på föräldrarnas adress ligger det i farans riktning att den blir utmätt.

Kan man maila och fråga om det är ok köpa en moped och vad den får kosta?

Detta "äger" har ingenting med vem som är registrerad ägare hos Transportstyrelsen.
Står mopeden på föräldrarnas adress ligger det i farans riktning att den blir utmätt.
Om Vi leker med tanken att jag ”står” på ägarbeviset för min dotters moped, varpå mopeden nyttjas och har betalats av min dotter. Vad gäller då?
Och självfallet finns kvitto på mopeden från mopedaffären när den köptes ny, kvittot står i dotterns namn.

Om Vi leker med tanken att jag ”står” på ägarbeviset för min dotters moped, varpå mopeden nyttjas och har betalats av min dotter. Vad gäller då?
Och självfallet finns kvitto på mopeden från mopedaffären när den köptes ny, kvittot står i dotterns namn.
Var befinner sig mopeden?
Vem står betalar försäkringen?
Var förvaras nyckeln?

Läs mer om barn och egendom här:

Om sonen på 18 äger mopeden och är skriven hos oss hur funkar det då?

Det skulle kunna vara fullt möjligt enligt UB 4:19 1 st (samägd egendom i äktenskap eller äktenskapsliknande förhållanden) vad gäller maken.
Varför är alla så skuldsatta?
Orkar inte rabbla upp det igen.

Var befinner sig mopeden?
Vem står betalar försäkringen?
Var förvaras nyckeln?

Läs mer om barn och egendom här:

Vi säger att mopeden finns hemma på våran tomt, jag står på försäkringen och nyckeln har dottern hand om.
En vad jag tror, ganska normal situation, typ?

Nej, men jag skrev ju förvaras hos farföräldrarna. Menar du att kf skulle ta sonens kompis moped om han är på besök också?

Det skulle kunna vara fullt möjligt enligt UB 4:19 1 st (samägd egendom i äktenskap eller äktenskapsliknande förhållanden) vad gäller maken.
Varför är alla så skuldsatta?
Finns inget övervärde i huset ändå. Köptes när det var som dyrast och nu har marknaden häromkring sjunkit ganska mycket. Men visst har jag en del saker som ligger i farozonen om kf kom på besök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp