Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus ingen UC längre hjälp

Hej!

Då sitter man här igen, i skiten. Jag funderar på att söka lån på vivus igen eftersom jag har varit nöjd med dem tidigare.
Men jag tvekar lite då dem skickar skulden till UC. Så jag testade att ringa deras kundtjänst för att dubbel kolla om dem fortfarande gör det. och nej det gör dem INTE längre tydligen.
Detta ändrades tydligen ganska nyligen.

Så vad tycker ni? Borde jag låna? Behöver verkligen pengar och jag hittade detta låneforum där alla verkar ha bra koll.
Och det är ju bra att det inte längre skickas till UC.

Hej!

Då sitter man här igen, i skiten. Jag funderar på att söka lån på vivus igen eftersom jag har varit nöjd med dem tidigare.
Men jag tvekar lite då dem skickar skulden till UC. Så jag testade att ringa deras kundtjänst för att dubbel kolla om dem fortfarande gör det. och nej det gör dem INTE längre tydligen.
Detta ändrades tydligen ganska nyligen.

Så vad tycker ni? Borde jag låna? Behöver verkligen pengar och jag hittade detta låneforum där alla verkar ha bra koll.
Och det är ju bra att det inte längre skickas till UC.
Finns nog inte en enda medlem här som skulle rekommendera att låna fr Vivus.
Att låna fr Vivus bör vara absolut absolut sista alternativet och då ska man veta att man kan betala hela beloppet när fakturan kommer. Annars blir du slav under en evig förlängning av lånen där det mesta går till ränta.

Så har du fler alternativ välj annat lån.

Jag har nyligen fått 15 000 kr,men kommer att betala bort den i dec.
Jag kommer att få betala in 2600 kr/ månad och utav den är amorteringen på 1250 kr.Du kan betala in mer om du vill.Jag kommer att betala in mer nästa månad.

Jag kan säga att detta stämmer från vivus .

Både mitt inkasso hos onea samt vivuslån finns inte med i minuc efter denna uppdatering .

Vivus slutat med UC. Inte Friia.

Dem rapporterar inget till uc längre tydligen. Vare sig vivus eller friia.
På friia tar dem dock fortfarande uc som kreditupplysning men dem skickar inte öppna skulder dit.
vivus kör fortfarande med creditsafe.
Pratade precis med kundtjänst om det nämligen och om det gäller alla deras lån.

Detta borde innebära att friia inte tar en UC med skulder utan bara betyg . Synlig för alla men mindre ändå .

Dock vet jag inte detta säkert men en sådan tar goodcash

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp